@niphredil Ja nu när du säger det så kanske halterneck kanske inte är så bra. Jag tänkte nog mest att de som har den mer raka kroppsformen brukar ha lite mindre bröst och då är det så snyggt med halterneck, glömde bort aspekten axlarna dock! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har liknande kroppsform, bredast på axlarna, "ingen" midja och inga höfter heller. klänningar med fluffig nederdel och skärp/tight midja hjälper till, annars är det enklaste och bekvämaste för mig att klä mig i det jag känner för och acceptera att jag inte har den där snygga timglaskroppen som passar i allt. Jag har en kropp som fungerar, liksom.
jag har det problemet eftersom jag har grov bröstkorg. .
Jag tycker absolut INTE att timglasformen passar i allt! Den är jättesvår om man inte vill klä ut sig till typ pinuppa på daglig basis förstås![]()
Jo såpass långt är jag med. Men var mäter man höften?Måtten som ska mätas är byst-midja-höfter
Det här, kära du, är nog inte ett problem som du kan klä bort eftersom det nog främst sitter i ditt huvud.Det är bara det att oavsett vad jag har på mig ser jag tjock ut.
Och för mig är det självklart att man kan vara både smal och kurvig. Förstår inte varför man inte skulle kunna vara det? Tyvärr har det blivit så att "kurvig" allt mer blivit en synonym för mullig.
Sen skulle jag inte definiera mig själv som väldigt smal, men det är en annan sak![]()