Kitchen Aid, handhavandehjälp

hvala

Trådstartare
”Alla” verkar så nöjda med sina Kitchen Aid köksassistenter. Jag är inte det. Jag upplever att den blandar dåligt när jag gör deg. Det blir mjölrester kvar både på kanterna av bunken och i botten. Degen blir inte heller så jämn och fin som med en klassisk Assistent som verkligen knådar degen istället för vevar runt lite i mitten. Är det jag eller maskinen som är oduglig? :p Jag överväger att sälja den och köpa en Assistent istället.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
”Alla” verkar så nöjda med sina Kitchen Aid köksassistenter. Jag är inte det. Jag upplever att den blandar dåligt när jag gör deg. Det blir mjölrester kvar både på kanterna av bunken och i botten. Degen blir inte heller så jämn och fin som med en klassisk Assistent som verkligen knådar degen istället för vevar runt lite i mitten. Är det jag eller maskinen som är oduglig? :p Jag överväger att sälja den och köpa en Assistent istället.

Hm.. jag tillhör skaran som är väldigt nöjd med min Kitchen Aid. Upplever inte dom problem du beskriver, men tycker definitivt att du ska sälja den om du inte är nöjd! Dom är ju ganska dyra så bättre att ha något man är nöjd med istället. :)
 
”Alla” verkar så nöjda med sina Kitchen Aid köksassistenter. Jag är inte det. Jag upplever att den blandar dåligt när jag gör deg. Det blir mjölrester kvar både på kanterna av bunken och i botten. Degen blir inte heller så jämn och fin som med en klassisk Assistent som verkligen knådar degen istället för vevar runt lite i mitten. Är det jag eller maskinen som är oduglig? :p Jag överväger att sälja den och köpa en Assistent istället.
Jag har hört från personer som bakar mycket och som haft både Assistent och Kitchen Aid att den senare står sig slätt i jämförelse och är mer yta än funktion. Samtidigt vet jag bakglada (min sambo inkluderad), som är fullt nöjda med sin Kitchen Aid.
 
Jag har hört från personer som bakar mycket och som haft både Assistent och Kitchen Aid att den senare står sig slätt i jämförelse och är mer yta än funktion. Samtidigt vet jag bakglada (min sambo inkluderad), som är fullt nöjda med sin Kitchen Aid.
Jag håller helt med dem! En blick på kitchen aid sa mig att den skulle jag aldrig köpa. Fin ja, funktionell nej. Dör min snart trettioåriga assistent så blir det en ny.
 
Jag var supersugen på en Kitchen Aid för några år sedan och läste tonvis med recensioner innan jag bestämde mig. Känslan jag fick var att Kitchen Aid är snygga men vill man baka på riktigt och inte bara ha en snygg grej att visa upp i köket, ska man köpa nästan vad som helst FÖRUTOM Kitchen Aid.

Det blev ingen Kitchen Aid för mig. :p
 
Det är ju bara att kolla på motorstyrkan på KitchenAid jämfört med andra köksmaskiner.
Motoreffekt på KitchenAid 275-300 watt och på en Ankarsrum 1500 watt.
Klart som sjutton dom andra orkar knåda degen bättre.

Själv har jag en Bosch som jag är mycket nöjd med! Den har en motoreffekt på 1000 Watt, och degkroken rör sig på ett sånt sätt att den får med allt!
 
Hm.. jag tillhör skaran som är väldigt nöjd med min Kitchen Aid. Upplever inte dom problem du beskriver, men tycker definitivt att du ska sälja den om du inte är nöjd! Dom är ju ganska dyra så bättre att ha något man är nöjd med istället. :)
Men du tycker att degkroken kommer åt ordentligt och att det blir bra blandat med den?
 
Jag skulle aldrig köpa en kitchen aid. Det är för låg effekt på de maskinerna för att baka bröd utan lämpar sig bättre till typ sockerkaka. Dessutom är de snordyra.
 
Jag har en assisten som är frå 70-talet. Den börjar föra ett hiskeligt oväsen och stänkskyddet håller bara ihop med någon sorts försyn. Måste skaffa en annan snart.

Kenwood har en i stort sett likadan. MED stänkskydd - vlket jag upplever som ehelst nödvändigt om man gör större degar.

Nån som vet nåt om Kenwood chef?
 
Det här var inte meningen att bli en köprådstråd hörrni. Jag vill gärna ha svar från fler som faktiskt har erfarenhet av Kitchen Aid om hur ni tycker att den funkar och om någon kan hjälpa mig med vad jag gör fel. Vill ni diskutera andra maskiner eller bara berätta hörsägner är ni välkomna att starta egna trådar ;)
 
Har du provat att ändra höjden på degkroken?
Jag har bakat en del bulldegar och tyckt att den har knådat degen bra.
Till smet har jag köpt till ett baldningsblad med ”silikonvingar” för att få ner smeten från väggarna.
 
Det här var inte meningen att bli en köprådstråd hörrni. Jag vill gärna ha svar från fler som faktiskt har erfarenhet av Kitchen Aid om hur ni tycker att den funkar och om någon kan hjälpa mig med vad jag gör fel. Vill ni diskutera andra maskiner eller bara berätta hörsägner är ni välkomna att starta egna trådar ;)
Du gör inget fel, den är inte tillräckligt effektiv.
 
Har du provat att ändra höjden på degkroken?
Jag har bakat en del bulldegar och tyckt att den har knådat degen bra.
Till smet har jag köpt till ett baldningsblad med ”silikonvingar” för att få ner smeten från väggarna.
Tack för tipset! Jag hade lyckats missa att det går att justera höjden på degkroken. Det ska testas :)
Till smet använder jag den inte, det är ju så mycket enklare med elvisp.
 
Men du tycker att degkroken kommer åt ordentligt och att det blir bra blandat med den?

Ja, jag tycker det. :) nu gör jag inte så mycket matbröd, men bulldegen blir fantastisk. :up: Nu har jag inte haft någon annan assistent så jag har inte mycket att jämföra med, men känner inte igen dina problem faktiskt så rådet om att ändra höjd på kroken kanske är bra!
 
Jag bakar mycket med min kitchen aid. Både kakor och bröd, och det går jättebra. Den orkar kanske inga större degar men det behövs inte heller.
 
Till mina behov funkar den bra. Har heller inte märkt att det fastnar deg på kanterna utan degen fastnar gärna på kroken när man stänger av den.
Och det bästa av allt: den är rosa :love:
 
Jag har en assisten som är frå 70-talet. Den börjar föra ett hiskeligt oväsen och stänkskyddet håller bara ihop med någon sorts försyn. Måste skaffa en annan snart.

Kenwood har en i stort sett likadan. MED stänkskydd - vlket jag upplever som ehelst nödvändigt om man gör större degar.

Nån som vet nåt om Kenwood chef?
De går att serva - göra rent och i värsta fall byta lager.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 914
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag har helt slagit Kitchen Aid (http://www.bukefalos.com/threads/kitchen-aid-skal-till-glasstillverkning.1244215/) ur tankarna och...
Svar
12
· Visningar
5 230
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 149
Senast: Korven
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp