Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Men va fan. Vilket illa dolt förakt :(

1. Sex mellan två samtyckande vuxna har INGET med prostitution att göra och

2. Om den ene gillar att spotta och den andra gillar att bli spottad på, varför skulle det inte vara okej?
Då har du missuppfattat totalt!! Du var nog inte med på Buke då, det var en jättelång och väldigt intressant tråd!
 
Såklart, men att kalla något exempelvis äckligt eller göra narr av är inte riktigt att problematisera. Håller med @Milosari , @Sassy och andra som driver den ståndpunkten. Blir allmänt konfunderad över att det för många verkar svårt att sätta sig in hur begränsande det måste vara om ens största kink är något tabu och inte allmänt accepterat. Då blir ju kinken en stor del av ens liv, oavsett om man vill det eller ej.
Jag kan lätt tänka mig helt andra orsakskedjor.
 
Okej, den har jag inte läst så den kan jag inte uttala mig om. Men man kan ju inte hänvisa till EN tråd när man påstår att BDSM aldrig får problematiseras.
Jag har nog aldrig läst eller hört någon diskussion om bdsm, där inte någon konsekvent får det till att bdsm alltid vilar på samtycke och att stoppord alltid finns och alltid respekteras. Kort sagt, att bdsm alltid är schysst.
 
Ja det kan jag hålla med om. Man grubblar mer över det om det anses udda.
Jo, precis och då blir det inte alla gånger så enkelt som att det bara är sex. Dels vad gäller att hitta en partner/sexpartner men uppenbarligen också allmänhetens reaktioner på ens böjelser om det skulle råka komma ut. Som redan påpekats. Alltså, hoppas inte att du tar det här på fel sätt nu, men jag tar ditt inlägg om 24/7-bukefalisten som exempel. Jag tror inte att du att du tyckt att det hörde till god netikett att dra upp en person som inte deltog i tråden vid andra tillfällen. Håller med om att det är sjukt svårt att förhålla sig till, men tror ändå att du skulle kunnat tala om exemplet utan att röja att det var en gammal bukefalist annars? Eller missuppfattar jag? :)
 
Om risken är överhängande att man blir direkt dumpad av bara frågan om något man uppskattar så blir det onekligen rätt laddat.

Jag har råkat ut för att en partner sedan många år uttryckte både äckel och tveksamhet till vår relation när det kröp fram att jag hade uppskattat att få "bdsm-light". (Kommer inte ihåg vad det var jag tog upp, men det var något väldigt enkelt, typ bondage?) Det förhållandet repade sig aldrig faktiskt.
Ja men det förstår jag! Jag kan helt klart förstå svårigheten att hitta partners man synkar med om man har en udda preferens. Men därifrån till att något blir en stor del av en för att det inte är allmänt accepterat ... eller jo förresten, om det gäller så udda grejer så att det är riktigt, riktigt svårt att träffa fler. Då kan jag tänka mig att man ser det som en del av en som lägger hinder i vägen för en, och som därför växer.
 
Jag har nog aldrig läst eller hört någon diskussion om bdsm, där inte någon konsekvent får det till att bdsm alltid vilar på samtycke och att stoppord alltid finns och alltid respekteras. Kort sagt, att bdsm alltid är schysst.
Okej, jag delar inte alls din erfarenhet och så har det ju tonen inte varit i den här tråden.

(Däremot är min personliga erfarenhet sådan. Att det är schysstare, mer genomtänkt, mindre risk för övertramp. Men läser man på nätverket darkside så diskuteras problem ofta).
 
Jo, precis och då blir det inte alla gånger så enkelt som att det bara är sex. Dels vad gäller att hitta en partner/sexpartner men uppenbarligen också allmänhetens reaktioner på ens böjelser om det skulle råka komma ut. Som redan påpekats. Alltså, hoppas inte att du tar det här på fel sätt nu, men jag tar ditt inlägg om 24/7-bukefalisten som exempel. Jag tror inte att du att du tyckt att det hörde till god netikett att dra upp en person som inte deltog i tråden vid andra tillfällen. Håller med om att det är sjukt svårt att förhålla sig till, men tror ändå att du skulle kunnat tala om exemplet utan att röja att det var en gammal bukefalist annars? Eller missuppfattar jag? :)
Hon skrev under ett anonymt nick, bara använt i den tråden. Och eftersom jag tror att få har samma elefantminne som jag så formulerade jag om det jag nu hittade av henne på ett annat ställe, så att man inte lätt skulle kunna googla fram det nicket.
 
Om risken är överhängande att man blir direkt dumpad av bara frågan om något man uppskattar så blir det onekligen rätt laddat.

Jag har råkat ut för att en partner sedan många år uttryckte både äckel och tveksamhet till vår relation när det kröp fram att jag hade uppskattat att få "bdsm-light". (Kommer inte ihåg vad det var jag tog upp, men det var något väldigt enkelt, typ bondage?) Det förhållandet repade sig aldrig faktiskt.
Men det är ju inget konstigt i att reaktionen blir obekväm när en person ställs inför ett förslag på en sexuell aktivitet som hen öht inte förknippar med sex? Om sen reaktionen blir förvåning, gapskratt eller äckel, beror väl på många saker. Själv har jag råkat börja gapskratta inför ett dylikt förslag en gång. Om hen som kom med förslaget då kände sig skammad, har jag inte funderat på en sekund. Jag hade fullt upp med mitt fnitter.
 
Okej, jag delar inte alls din erfarenhet och så har det ju tonen inte varit i den här tråden.

(Däremot är min personliga erfarenhet sådan. Att det är schysstare, mer genomtänkt, mindre risk för övertramp. Men läser man på nätverket darkside så diskuteras problem ofta).
Jag är väl informerad om den självbild man odlar, ja.
 
Hon skrev under ett anonymt nick, bara använt i den tråden. Och eftersom jag tror att få har samma elefantminne som jag så formulerade jag om det jag nu hittade av henne på ett annat ställe, så att man inte lätt skulle kunna googla fram det nicket.
Menade alltså inte att jag räknade med att du faktiskt hängde ut någon, mer att det potentiellt skulle kunna vara ett talande exempel eftersom att jag inte noterat att du gjort så innan (har också har ett elefantminne emellanåt, hög igenkänningsfaktor på ett inlägg som du skrev till @Bison i dejtingtråden apropå städning ganska nyligen, lite OT :D men sen hör jag ju inte till dem som hängt mest på buke genom åren så jag kanske missat!).
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 033
Hästmänniskan Jag ville inte kidnappa tråden Rädsla vid ridning (utbruten från Dressyrsnackis 14) utan skapade en egen. mod. får foga samma om det är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 727
Senast: Badger
·
Relationer En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Det här är inte riktigt under rätt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
22 722
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp