Kinkig bäbis!

Sv: Kinkig bäbis!

Vad det ska vara trixigt att amma ibland :crazy:

Alvin har alltid småknölat lite vid amning, även om han ätit bra så var det inte helt plättlätt. Och dessutom varit väääldigt skrikig och missnöjd med tillvaron. Vaknat och ätit ofta på nätterna, men ändå sovit däremellan. Dagarna har bestått av enbart äta/bära/äta/bära. Kolik sa BVC.

Sedan åkte jag utomlands i tre dagar. Och Alvin skulle leva på ersättning. Och han åt. Och sov. Och åt. Och jollrade.

Väl hemma började jag inte amma igen, eftersom jag helt plötsligt fått en harmonisk kille. Fortfarande krävande och uppmärksamhetstörstande. Men en grabb som kan sova en hel natt efter en flarra välling. Och en grabb som kan ligga själv i alla fall en kvart åt gången :love:

Tänk att morsan hans ska behöva åka utomlands för att någon ska fatta att han faktiskt inte blivit mätt av mjölken. Eftersom han följt sina kruvor och växt bra så har det inte varit för lite näring. Men förmodligen för lite mängd.
¨
Elis drack välling en tre-fyra gånger under sitt första år, Alvin vill ha hela tiden. Och han är så nöjd och glad efter matstunden att jag faktiskt inte ångrar att jag slutat amma. Även om jag saknar de där stunderna enormt.
 
Sv: Kinkig bäbis!

Släpp efter på sjalen en bit, dra eventuellt ner smokingbältet (den som du har dragit upp över bebisens rygg efter krysset), och "hoppa lite" så att bebisen kommer längre ner så h*n hamnar så h*n når bröstet.



aaah! det måste jag prova, vi gillar bärsjalen både jag o adam men jag har inte fått till det så jag kunnat amma i den! :bow: :)
 
Sv: Kinkig bäbis!

Det gör hon inte. Vi har fått väcka henne flera gånger idag - men när hon vaknar äter hon!

Usch. Nu börjar jag bli lite orolig.

Ska ställa klockan i natt så vi kommer upp och äter då också!
 
Sv: Kinkig bäbis!

Det behöver inte betyda mer än att hon sover ur sig infektionen, men ha koll som sagt att hon andas ordentligt, och skulle du känna dig orolig så ring sjukvårdsupplysning eller direkt till barnakuten om ni har en sådan. Som sagt så är det helt klart bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite! Det är inte roligt när de är sjuka de där små...

Fredrik var tre månader när han åkte på sin sväng, men han var ändå så pass pigg och åt massor och sen spydde han upp en massa slem. Men jag tyckte att han rosslade lite väl mycket, så jag åkte in till BVC och frågade, och de skickade mig till barnläkaren. Han hade antagligen RS men var så pass "stark" att han fixade det, han fick lite luftrörsvidgande utskrivet som hjälpte en hel del!
Då var det värre med karln som åkte på en rejäl lunginflamtion i samma vevva...:crazy:
 
Sv: Kinkig bäbis!

*knapp*

Igår testade vi att ge Saga fritt med ersättning på kvällen, dvs när hon ville ha. Vi höjde dessutom ransonen från 120 till 150. Hon var tyst fram tills vi skulle gå och lägga oss.. :banana: Sen skrek hon i kanske 10 minuter, fick lite mer ersättning och somnade. Sov från 23.30 (vi såg på idol såklart) och vaknade nu klockan 8.. Får hoppas att det håller i sig.
 
Sv: Kinkig bäbis!

Det behöver inte betyda mer än att hon sover ur sig infektionen, men ha koll som sagt att hon andas ordentligt, och skulle du känna dig orolig så ring sjukvårdsupplysning eller direkt till barnakuten om ni har en sådan. Som sagt så är det helt klart bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite! Det är inte roligt när de är sjuka de där små...

Vi väckte henne vid tolv och då höll hon sig vaken till 3 och käkade mer eller mindre hela tiden! Sen var hon sitt vanliga jag - dock lite snorig.

Behövde inte väcka henne mer i natt - hon vaknade själv och känns mycket piggare idag!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 516
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 120
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 959
Senast: Trott
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 752
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp