kennelnamn, hjälp mig

falukorw

Trådstartare
Börjar bli dags för mig att skaffa kennelnamn men kan inte komma på något bra. Vill ha helst något som hör ihop lite med mina hundar som heter Nobla Nikita och Donna Deleia. Deleia och Dekita har jag provat att skicka in men ej fått godkänt.

Så hjälp mig att komma på några bra namn!

Kan tilllägga för er som inte vet att rasen är dv.schnuzer.

Sv: kennelnamn, hjälp mig

Oj vad svårt!
Kennel Delightful/Noble Schnauzers? Lite långt kanske... :angel:

Lite långt kanske men Delightful var ju bra!

Senast ändrad:

Använde mig av ditt alterntiv bla! Ska skicka in nu och hoppas på att det blir godkänt! Tack för hjälpen!

Är bra man kan fråga andra när fantasin tryter. En av mina bästa kompisar är så himla duktig på komma på namn och har fantasi. Hon har kommit på mitt kennelnamn, och även hjälpt till med namn på valpar.
Jag frågar alltid henne när jag vill ha namnförslag :)

Hoppas du nu får ett som blir godkänt :)

Ja, det är jätte svårt! Speciellt då det känns som att ALLA är upptagna. Antingen finns det redan eller så är det för likt nåt som redan finns. :mad:

Vilka raser föder du upp??? Visst har du schnauzer?

Senast ändrad:

Schnauzer p&s, och har haft en kull på labrador, äger ingen nu, men har en ute på foder.
Har en schnauzer parad nu, ska göra ultraljud den 12 mars.
Men detta blir min första egna schnauzerkull. Min gamla har haft en kull, men då lånade jag bort henne till uppfödaren. Ville så gärna ha en kull på henne, men hade ingen möjlighet då, och tiden rann i väg...
Hade egentligen tänkt ta en kull till på henne, men hon hade en jobbig valpning. Så mitt i allt lovade jag henne att hon inte skulle gå igenom det igen, och det har jag hållt. Även om det varit svårt :)

Senast ändrad:

Aha, familjen hade en schnauzer p&s innan jag skaffade mina små dvärgar. Från Wellfith's kennel. Tyvärr var hon inte den stabilaste mentalt och fick sluta sina dagar för 2 år sedan, bara 8 år gammal. Men det var det bästa för både henne och familjen även om det känns tråkigt. :cry:

Varifrån kommer dina schnauzrar?

Kan ju nämna på hemsidan att det var Gnist på buke som kom på det, mycket folk kommer att fatta då :rofl:

DoLeia's är inte taget i alla fall och det finns inget kennelnamn inom FCI, som ens är snarlikt det :D

Vet du om svenska kennelklubben någon sida där man kan se vilka kennelnamn som är registrerade?

http://www.fci.be/

Där finns alla kennelnamn, som är upptagna.

Jag rekomenderar att när man klurat ut vilka kennelnamnsförslag man ska skicka in till SKK, så kollar man av på FCI:s sida om något av de alternativ man klurat på redan är taget :)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 629
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 542
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård