Kennelhemsidor

Sv: Kennelhemsidor

*kl*
Det ska putsas en del (korrigera det faktum att jag missat koden för kompatibilitet med svenska tecken, tex:devil:) och hundarnas presentationer ska skrivas och det ska läggas ut arbetsfilm på alla hundar och gullefilmer på valparna. Annars är den "klar nu". Vad tycks?;)

*Länk borttagen av moderatorn*

Senast ändrad av en moderator:

Skitsnygg!
Du har bra öga för rena, snygga detaljer och bra med bara snygga högupplösta bilder i samma storlek (som någon nämnde..) TUMMEN UPP!

Tackar!

Har dock kört fast fullständigt eftersom <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> inte löser mitt teckenproblem.

Skit också :crazy:

Jag kom på en till sak!

Oavsett hur sidan görs, var noga med att se till att den ser likadan ut oavsett hur stort webbläsarfönster man har. Jag ser MÅNGA hemsidor som ser förjävliga ut för att det inte är tänkt att man ska titta på den med 22 tums-skärm (inget på sidan hänger ihop), och sidor som inte går att titta på från min morsas mini-laptop eftersom allt trycks ihop och hamnar på varandra.

Jag fullständigt avskyr det, just för att det faktiskt inte går att kolla runt på hemsidan då, oavsett hur snygg och bra den kan vara när allt är rätt.

Hur fixar man sånt och hur vet man hur det ser ut på andras datorer? :)

Jag vet när jag tex kikar på min hemsida ibland på nån annan dator, då ser det ut som du beskriver. Kanske inte över hela hemsidan, men vissa saker ligger utspridda. Är ju jättefult :(

Japp, åller nu på att kolla om det är nått mellanslag eller nått som sabbar metataggen.

Kan css-dokumentet styra sånt här? Vet inte med mig att jag skrivit något om det...

Hur fixar man sånt och hur vet man hur det ser ut på andras datorer? :)

Jag vet när jag tex kikar på min hemsida ibland på nån annan dator, då ser det ut som du beskriver. Kanske inte över hela hemsidan, men vissa saker ligger utspridda. Är ju jättefult :(

De flesta sidor jag sett som blir så är uppbyggda med frames, så att olika delar av sidan beter sig olika och då blir det lätt att se knasigt ut. Säger man att headern tex ska vara 200 pixlar från vänsterkanten och "resten" ska vara centrerat så blir det ju sån effekt.

Sedan kan vissa hemsidor se knasiga ut i internet explorer trots att de ser bra ut i firefox, opera, safari, chrome osv. Internet explorer är helt enkelt dumt och väljer att läsa kod lite hur som helst :devil:

Japp, jag har hittat felet nu. Eller jag hoppas det iaf... Bör vara läsbart inom några minuter.

Tydligen har notepad ++ sparat med ISO standard ist för UTF-8. Typiskt dumt.

:)

Ska bara hitta någon layoutmässigt snygg plats att bädda in valpfilmerna på också....

- Avelstänk! Vad eftersträvar man, hur går man tillväga, vilka prioriteringar har man? Många som inte har detta men det tycker jag är extremt värdefullt när man letar uppfödare och ger ett tydligare intryck av att man verkligen tänkt efter.
- Var kenneln finns.
- Information om hundarnas temperament osv. Lite personligt alltså. Och bilder, meriter, MH, stamtavla och hälsoundersökningar.
- Kullregister är alltid roligt.
- Planerad/e kull/ar

Mycket av det är säkert upprepningar, har inte läst igenom tråden.

[ u r l = h t t p : / / w w w (etc)] Fido [ / u r l ]
utan mellanslag.

Så långt är jag med men var hittar jag rätt url? I adressfönstret finns bara en allmän adress som dirigerar om till startsidan på Hunddata. :confused:

Migo - jag hann se hemsidan innan moderatorn tog bort länken och den var mycket fin. Förutom alla mycket bra förslag ovan på vad som bör finnas på hemsidan så finns det en sak jag inte vill se som inte heller fanns på den hemsidan, men du kanske gör hemsidor åt andra? Nå, det jag inte vill se är onödiga titlar på hundarna i stil med 'SE UCH, FI UCH, NO UCH & NORD UCH HUNDENS NAMN' då den sista titeln ersätter de tre första och därmed ska stå ensam framför hundens namn.

Så långt är jag med men var hittar jag rätt url? I adressfönstret finns bara en allmän adress som dirigerar om till startsidan på Hunddata. :confused:

Migo - jag hann se hemsidan innan moderatorn tog bort länken och den var mycket fin. Förutom alla mycket bra förslag ovan på vad som bör finnas på hemsidan så finns det en sak jag inte vill se som inte heller fanns på den hemsidan, men du kanske gör hemsidor åt andra? Nå, det jag inte vill se är onödiga titlar på hundarna i stil med 'SE UCH, FI UCH, NO UCH & NORD UCH HUNDENS NAMN' då den sista titeln ersätter de tre första och därmed ska stå ensam framför hundens namn.

Du har rätt, testade själv o det gick inte, dock har jag sett det på en del hemsidor, ingen jag kommer på på rak arm.

Nu handlar ju hemsidan om en BC uppfödare, o på BCs finns inte så många officiella meriter, det finns GK VALLH PR, som betyder att de klarat VallhundsProvet (VP), tidigare hette det LokalProv (LP), resten av tävlingarna är numera inofficiella.

Fadern till min första BC:
http://vallreg.svak.se/d_findregnr.php?MENUSELECT=5&REGNR=V0580/82&RESULTS=1.

Huruvida championat o SM/EM/VM i vallning resultat är officiella nu för tiden har jag ingen koll på.

Fadern till min senaste BC:
http://vallreg.svak.se/d_findregnr.php?MENUSELECT=5&REGNR=V1074/94&RESULTS=1

Så här presenteras valpkullar på SVaK:
http://vallreg.svak.se/d_puppies.php?MENUSELECT=5&VR_SELECT=1

Jodå jag såg att det var en BC-uppfödare och jag är medveten om skillnaden i officiella meriter jämfört med andra raser, men jag vet ju inte om Migo gör hemsidor åt uppfödare av andra raser. Eller kanske någon annan tar del av tipsen. :)

Jag gör inte hemsidor alls i vanliga fall, det var bara som en tjänst åt en kompis:)

Såg nu att länken plockades bort, och förstår det i efterhand. Även om jag inte tänkte så långt när jag lade ut den:o

Om mig/oss
Hundar, tikar/hanar
Fakta om rasen
Resultat, tävling/prov/utställning
Fotoalbum
Valpar
Planerade kullar
Vart finns vi

t.ex :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 545
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 635
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 230
Senast: Kajsalisa
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 132
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2