Sv: Kennelhemsidor
Det absolut viktigaste att förmedla är såklart att man är seriös!
Sådant som jag tycker är nödvändigt för en bra kennelhemsida:
*Kontaktinfo
*Någon liten kort text om kennelägarna och gärna med bild på människorna med någon av hundarna. Där får det gärna finnas lite info om hur hundarna växer upp också.
*Info om tidigare kullar, gärna en sida för varje kull med uppställningsbilder på hundarna. Om valpköparna har hemsidor gillar jag att se länk till dem vid valpens namn. Om hunden gjort hälsotester eller annat så gillar jag om det också står där, och eventuella titlar ska självfallet stå med framför namnet.
*Nyheter/resultat där man kan få liten översikt över vad som händer med kennelns hundar/uppfödningar när det gäller tävlingar eller annat som kan vara värt att notera.
*En sida där alla uppdateringar samlas (kan även ligga på första sidan), så att man lätt kan se VAR på sidan det finns något nytt.
Sådant som jag ser som stora plus, men som kanske inte är nödvändigt:
En lista över kennelns uppfödda hundar och tydligt utskrivet hälsogrejer. Sedan gillar jag även gallerier med fina foton, framförallt på hundar i arbete. Att ha en liten lista på vad man förväntar sig av en valpköpare kan vara väldigt bra.
Om det sedan råkar vara någon ovanlig hundras eller en ras som folk ofta har fel uppfattning om, så kan det vara guld värt att det finns en liten faktatext om rasen på hemsidan. Eller i alla fall länkar till var det finns bra läsning om rasen.
Är det en tävlingsinriktad kennel så kan det även vara kul med ett "championgalleri" där man samlar bilder på hundar med fina meriter (och självklart med info om vad det är för merit de fått
)
Att ha mer än en bild per hund gillas! Kanske bara en bild, eller möjligtvis två bredvid varandra i listan över valpar från kenneln, men sedan under bilden så kan det finnas länk till galleri med fler bilder på den hunden.
Sedan är det också bra att tänka på, rent layoutmässigt, att det ser MYCKET snyggare ut om alla bilder är lika stora. Som tex om man ska visa alla hundar som kenneln har på en sida, gör bilderna lika stora. Det ser mindre rörigt ut än om de är olika stora.