Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo men vi kommer inte på något alls ..Ta ett som känns personligt för er.
Undvik märkliga stavningar och knepiga tecken och apostrof som försvårar sökningar på avelsdata.
Knåpa ihop något efter stamtiken eller där ni bor?Jo men vi kommer inte på något alls ..
är helt tomt i våra huvud
Vad är det för ras? Ni kanske kan leka med ursprunget?Jo men vi kommer inte på något alls ..
är helt tomt i våra huvud
Alltså svar till TS då - Fundera på era egna namn, nån hopslagning? Er adress, nåt gårdsnamn eller nåt kul berg el annat landmärke i närheten? Nåt från stamtiken ? Rasen?Ta ett som känns personligt för er.
Undvik märkliga stavningar och knepiga tecken och apostrof som försvårar sökningar på avelsdata.
Jag ska INTE ha någon kennelFundera på era egna namn, nån hopslagning? Er adress, nåt gårdsnamn eller nåt kul berg el annat landmärke i närheten? Nåt från statiken? Rasen?
Kom på det, lade till i mitt svarJag ska INTE ha någon kennel
"Borde vara" kanske vore något? Borde vara Alfons, Borde vara Aston etc.Själva rasen är douge de Bordeaux men kommer eventuellt en till ras i framtiden
De namnet vi ha är från där vi bor och ån där vi bor ..
Välj ett kennelnamn som betyder något för er. Många snöar in på att det ska vara vackert/tufft etc, men det ska ju betyda något för just er. Jag döpte min kennel efter den tik som jag trodde skulle bli min stamtik – det var även min allra första chow chow. Nu blev hon aldrig någon avelstik, men hon betydde väldigt mycket för mig och nu lever hon ändå för alltid vidare i min avel.Vi ska skaffa oss ett kennel namn
Och man ska lämna flera alternativ till skk
Men vad ska vi heta ?
Än så länge ha vi bara kommit på ett namn och de är
Kennel Sambezi river
Så skulle vilja ha tips och idé
Behöver skicka in det dom närmsta dagarna
"Borde vara" kanske vore något? Borde vara Alfons, Borde vara Aston etc.
Man kan aldrig vara för nördig! Jag håller fortfarande mitt önskade kennelnamn nära hjärtat ifall det någonsin händer - det är baserat på animen som fick mig att älska de japanska spetsarna när jag var en liten tossing.Jag valde ett namn på en gammal rollspelskaraktär som jag spelade i många år, som jag dessutom haft som emailadress sen Gmail lanserades, typ. Unikt, inte så långt och väldigt "mitt". Tyvärr verkar folk tycka att det är jättesvårt att komma ihåg/stava, så det lär bli ett annat prefix (om något) när jag byter från FCI till ISDS.
Här kände jag tvärtom, och tänker så många gånger om kennelnamn och sedan hundens namn utöver det, det blir så flamsigt och tramsigt att hälften vore nog för min smak. Föredrar de enkla och seriösa, typ efter ort, berg eller liknande.Det är ju jättekul utan att vara flamsigt!