Kennel namn

miarace

Trådstartare
Vi ska skaffa oss ett kennel namn
Och man ska lämna flera alternativ till skk

Men vad ska vi heta ?
Än så länge ha vi bara kommit på ett namn och de är
Kennel Sambezi river

Så skulle vilja ha tips och idé 😃

Behöver skicka in det dom närmsta dagarna

Själva rasen är douge de Bordeaux men kommer eventuellt en till ras i framtiden
De namnet vi ha är från där vi bor och ån där vi bor ..

Vi ska skaffa oss ett kennel namn
Och man ska lämna flera alternativ till skk

Men vad ska vi heta ?
Än så länge ha vi bara kommit på ett namn och de är
Kennel Sambezi river

Så skulle vilja ha tips och idé 😃

Behöver skicka in det dom närmsta dagarna
Välj ett kennelnamn som betyder något för er. Många snöar in på att det ska vara vackert/tufft etc, men det ska ju betyda något för just er. Jag döpte min kennel efter den tik som jag trodde skulle bli min stamtik – det var även min allra första chow chow. Nu blev hon aldrig någon avelstik, men hon betydde väldigt mycket för mig och nu lever hon ändå för alltid vidare i min avel.

Jag valde ett namn på en gammal rollspelskaraktär som jag spelade i många år, som jag dessutom haft som emailadress sen Gmail lanserades, typ. Unikt, inte så långt och väldigt "mitt". Tyvärr verkar folk tycka att det är jättesvårt att komma ihåg/stava, så det lär bli ett annat prefix (om något) när jag byter från FCI till ISDS.

• Hjärta
Reactions: Sel
Jag har ett namn registrerat sen 10 år tillbaka. Har inte haft några kullar och som det ser ut som kommer det inte heller bli några kullar framöver, iaf inte på den tilltänkta rasen.

Jag är ett My Little Pony-fan och rasen är dalmatiner. Många dalmatiner har prickar som flyter ihop och bildar olika figurer, t ex hjärtan, Musse pigg eller blommor. Min kennel heter därför Cutiemarks, efter tecknet som (de flesta) MLP har på rumpan. Jag hade dessutom en logga klar i huvudet när jag valde namnet.

IMG_4571.webp

Varför inte en kombo av era hundars namn? Verkar vara ganska vanligt. Mitt användarnamn här är t ex de två första bokstäverna på 4 hundar. Undvik namn där uttalet inte är uppenbart, och undvik konstiga apostrofer!

Men funkar inte Sambezi river?

Hittade nyss ett uppslag till ett kennelnamn i en tråd om mjölkprotein där någon misslyckades med att stava till "våffla" och istället kallade den "voffla".

Kenneln Vofflas, kanske vore något? Eller Voffels? Eller kanske Vofflans? Går ju att inkludera många raser under det prefixet, om ni kommer på tanken att byta ras. 😁

Jag valde ett namn på en gammal rollspelskaraktär som jag spelade i många år, som jag dessutom haft som emailadress sen Gmail lanserades, typ. Unikt, inte så långt och väldigt "mitt". Tyvärr verkar folk tycka att det är jättesvårt att komma ihåg/stava, så det lär bli ett annat prefix (om något) när jag byter från FCI till ISDS.
Man kan aldrig vara för nördig! Jag håller fortfarande mitt önskade kennelnamn nära hjärtat ifall det någonsin händer - det är baserat på animen som fick mig att älska de japanska spetsarna när jag var en liten tossing. <3

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 172
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 128
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 308
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 757
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar