Sv: Kedjan under hakan eller över nosryggen?
Men diskuteras det om just exakt de hästarna nu? Eller om hästar i allmänhet?
Själv svarar åtminstonde jag utifrån ett allmänt perspektiv, och skrev även att det inte alltid är personalens uppgift att riskera sig själva (dvs kedja kan vara ett alternativ).
Om man enbart vill att ens tråd ska gå den väg man vill får man diskutera med enbart likatänkande, och att diskutera på det sättet är oftast väldigt ogivande, eftersom det aldrgi kommer nya tankar in i diskutionen.
Både du och the_connemara har förstått precis rätt. Kedjan är en ren säkerhetsåtgärd och hästarna går absolut att leda utan kedja, men eftersom stallet liger så nära järnvägen och stora bilvägar leds hästarna alltid med kedja för säkerhets skull. Förstår inte varför det måste ifrågasättas flera gånger om. (Antar att alla vet vid det här laget att jag och TS håller till i samma stall )
Men diskuteras det om just exakt de hästarna nu? Eller om hästar i allmänhet?
Själv svarar åtminstonde jag utifrån ett allmänt perspektiv, och skrev även att det inte alltid är personalens uppgift att riskera sig själva (dvs kedja kan vara ett alternativ).
Om man enbart vill att ens tråd ska gå den väg man vill får man diskutera med enbart likatänkande, och att diskutera på det sättet är oftast väldigt ogivande, eftersom det aldrgi kommer nya tankar in i diskutionen.