Megara! Hon skulle få lunch, jag häller upp frön för att blötas så de kan hällas i skålen med maten. Telefonen ringer och jag går därifrån i, jag lovar, högst fem minuter. När jag kommer tillbaka, gissa vem som sitter på diskbänken och just ätit upp hela sin lunch?
Nej, hon svälter inte ihjäl
Ja, hon fick frukost i morse.
Kattskrället har inte ens vett att skämmas och gick långsamt därifrån och satte sig sedan och slickade omsorgsfullt sina tassar. Jag gick därifrån igen och när jag kommer tillbaka är hon däruppe igen och slickar icke-existerande rester.
Nu får jag välja mellan att hon får en extra portion mat så jag får i henne frön eller att hon blir förstoppad. Bantningen går verkligen strålande.
Nej, hon svälter inte ihjäl
Ja, hon fick frukost i morse.
Kattskrället har inte ens vett att skämmas och gick långsamt därifrån och satte sig sedan och slickade omsorgsfullt sina tassar. Jag gick därifrån igen och när jag kommer tillbaka är hon däruppe igen och slickar icke-existerande rester.
Nu får jag välja mellan att hon får en extra portion mat så jag får i henne frön eller att hon blir förstoppad. Bantningen går verkligen strålande.