Kattsnack 10

Nu har jag varit utan min fina Kingen i nästan 6 månader. Jag säger som Timon i Lejonkungen; det stinker.

Livet utan katt både stinker och suger. Huset är inte komplett och jag kan göra absolut ingenting åt det.

Kingen fyllde tre år igår, en dag jag tänkte att jag skulle ha varit med honom. Fanns inte med på världskartan att han skulle bo hemma hos någon annan som han nu gör.

Åh vad han är saknad 💔
IMG_9129.webp

IMG_9631.webp

Min ljuvliga lilla kille ❤️
Ibland sköljer det över mig en ganska stor skuld att han inte bor kvar. Jag skäms över att han har flyttat, känner mig som en svikare mot Siv som lät mig köpa honom och svikare mot Kingen som tyckte att matte var bäst i världen.
Helt plötsligt kommer en gubbe och tar med honom till en ny bostad med en annan katt som bor där. Nu har han och hans kattkompis blivit ganska bra vänner ändå under det här halvåret fick jag höra igår. Men ändå. Glömmer katter bort människor eller ”funderar” han fortfarande på när matte kommer att komma och hämta honom? :(
Jo jag förmänskligar honom ibland men det är det dåliga samvetet som gör sig påmint. Jag tänker nästan dagligen på min fina katt och önskar att livet hade varit annorlunda.

Känner mig fast hemma.
Nicke är fortsatt kinkig med maten, han äter helst på kvällen och han vill gärna hitta mat lite här och där. Helst med jaktlek innan.
Sune tycker det är perfekt att snaska maten som ligger här och där.

Imorse smällde Nicke i sig massor kattgräs för att sedan kräkas. Och Sune har lagt sig i tältet på balkongen.

Och jag vill inte lämna dem ensamma i värmen idag igen. Speciellt inte om Nicke mår lite sådär. Jag var ju borta många timmar igår. Kanske får ta en promenad lite senare iaf.

Önskar mig fortfarande lagom matglada katter.

Nicke håller vikten iaf den har legat mellan 4,62 och 4,7 senaste veckorna. Är väl inom felmarginalen och dyngsvariationen.

Förresten. Jag tycker att han blev kinkigare med maten efter 1 års vaccinationen :confused: kan det påverka under en längre tid?

Har överlistat smulan.... När hon kommer på köksbordet eller matsalsbordet tar matte fram kardan och det går att borsta hur mycket som helst...

• Gilla
Reactions: kma
Ni vet hur katter alltid söker sig till de mest olämpliga ställena när de vill kräkas? Mattan, sängen, choose your own adventure. Juno försökte just ta det hela lite längre och började hulka när hon satt på mitt elpiano. Heeeeell to the no, sade jag och flyttade på henne. Då tappade hon lusten att kräkas. :cautious:

Jag älskar Iza men fan vad jobbig hon är när hon sitter utanför sovrumsdörren och skriker. Kan inte somna om när hon gör det och hon kan i värsta fall sitta i över 1,5h.

Är 29 grader varmt idag och rätt varmt inne 🥵
Kantarell och Paisley är rätt slitna och gör inte många knop. Prada däremot är helt oberörd, i min förra lägenhet kunde det bli över 30 grader varmt och hon var lika obrydd då. Klappar man henne är hon sval, jag fattar inte 😅
Har hon inbyggd av? Hur kan hon inte bli varm?
Hon är mest irriterad över hur slöa alla är 😆

@Mia_R vad smidig och muskulös Skrutten är 😻 Och långbent. Förstår att han är missnöjd med svälten och att sitta och vänta på UL. Och inte är rädd för att uttrycka sitt missnöje till de dumma människorna, om de nu inte förstår hans lidande. Skönt att allt verkar ha gått bra och han har läkt.

På väg hem från kliniken. Tuva har fått solensia igen. Bra grejer det.

Funderar på det här med försäkring. Har olika bolag till dem nu, funderar på om det inte är lättare för min egen skull att ha alla i Agria.

På väg hem från kliniken. Tuva har fått solensia igen. Bra grejer det.

Funderar på det här med försäkring. Har olika bolag till dem nu, funderar på om det inte är lättare för min egen skull att ha alla i Agria.
Bra att veta att solensia är bra. Om någon katt i framtiden skulle få artros. Lucifer gick ju på onsior flera år innan han dog vilket var sådär med tanke på hans njurvärden.

Det kan väl vara skönt att ha försäkringarna samlade och får kanske rabatt?
Men så måste man tänka på att det går att flytta utan klausuler. :)

Bra att veta att solensia är bra. Om någon katt i framtiden skulle få artros. Lucifer gick ju på onsior flera år innan han dog vilket var sådär med tanke på hans njurvärden.

Det kan väl vara skönt att ha försäkringarna samlade och får kanske rabatt?
Men så måste man tänka på att det går att flytta utan klausuler. :)
Tuva får både solensia och onsior just nu. Hon är pigg som en kattunge!

Ja, just de. Klausuler måste jag kolla upp.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider