Kattsnack 10

Det är MISS-är hemma! 😿😿😿
Rätt kattmat är slut och ny kommer inte förrän på tisdag, så i morse fick de äcklig Bozita innan jag åkte till jobbet. Tror jag måste nödköpa lite mat på vägen hem idag så de inte alldeles förgås. Dum matte som inte beställde hem maten i tid, innan det tog slut. 😾

Rätt kattmat är slut och ny kommer inte förrän på tisdag, så i morse fick de äcklig Bozita innan jag åkte till jobbet. Tror jag måste nödköpa lite mat på vägen hem idag så de inte alldeles förgås. Dum matte som inte beställde hem maten i tid, innan det tog slut. 😾

😱😱😱

Förstår kissarna... särskilt smulan har redan ringt djurskyddet...

Hundarna måste hållit dem stången, alla hemma när jag kom hem och katterna fick sin mat. Hundarna extra nöjda som fick äta upp den andra, oätliga. 😸
Smulan andas ut... katt som får oätlig mat det finns inget värre... det händer ibland att de försöker lura i oss oärlig sk. Kattmat med orden att den är så god... -Ja men ät den själv då om den är så god...

Fröken Freja ska till vettisen på torsdag. Åkte dit efter jobbet för att se om de hade något mot mjäll men eftersom det tydligen kan vara kvalster också så vill jag kolla upp det. Hoppas verkligen att det inte är kvalster. Vågar inte ens googla på det.

Ta bilder med katter 🙄😂
IMG_20230710_170813.webp

Hörde ett brak ifrån köket. Tassade dit för att se vad som händer.

Medicinskåpet stod öppet och utanför på golvet sitter en mycket nöjd Maggan och slickar på en tub prokolin. Hur fasen hon nu kom åt den, tuben låg högst upp och hon är inte den smidigaste kissen jag träffat om jag ska uttrycka mig snällt.

Jag misstänker att hon fick hjälp av Lina, som flydde brottsplatsen omgående.

Tydligen är prokolin väldigt gott.

Alice blev rakad på baken och låren i våras, och nu ser hon lagom ut där i mina ögon 🥰 visserligen är hon jättefin resten av kroppen men nu vet jag att denna längd är mera praktisk egentligen, även om den är så mjuk som hon har 😅 som synes på bilden nedan.
20230713_160319.jpg

Dagsfärsk bild på hennes låånga promenad läängst ned på tomten :D
Hon är perfekt när det gäller tomten 🥰 hon vill inte gå alltför långt ifrån en så när jag går lite längre så följer hon gärna efter och håller sig inom 2-8 meters radie - när jag tyckte att vi gått tillräckligt långt så började jag bara gå hemåt och hon följde efter. Såå duktig 😍
Vi hann ganska precis hem innan regnet kom tur nog 😅

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka