Kattsnack 10

Haft kontakt med veterinär idag pga att Mini kom hem och hade blod i urinen. Han är verkligen inte den som går på lådan så jag blev fundersam direkt och visst var det blod i den lilla klumpen.

Men han äter bra, busar med våran äldre katt och bet mig i benet nyss när han ville ha mat så han är fortfarande sig själv. Vi håller honom inne så gott det går och håller koll på kisseriet. Både jour och hon i receptionen tyckte vi kunde avvakta så vi har en tid på måndag tidigt på morgonen.

Fick upp reklam för detta 😆
Förutom de "tjusigt" inklippta katterna så är ju definitivt där man ställer sin blomvas 🤣
IMG_20230630_170114.webp

Har någon av er varit med om att katten har så mycket mjäll att det mattar pälsen? Frejas päls har varit så fin och silkeslen tills alldeles nyligen. Insåg först idag att det är mjäll som ställer till det. Allra mest är det på sidorna av ryggslutet men även på andra ställen.

Har någon av er varit med om att katten har så mycket mjäll att det mattar pälsen? Frejas päls har varit så fin och silkeslen tills alldeles nyligen. Insåg först idag att det är mjäll som ställer till det. Allra mest är det på sidorna av ryggslutet men även på andra ställen.

När Nikita fick en ful, matt och skivig päls tog jag henne till vet som konstaterade en asymptomatisk uvi. Efter en kur så blev hennes päls blank och fin igen.

Mini mår fortsatt bra. Har nyss ropat in honom för mat. Han var inne i natt och drack vatten och åt blötmat, maken har uppdaterat mig med filmer på snap. Att vara inne är inte kul enligt Mini. Igår ålade han sig ut genom fönstret där jag har röret till ACn tex så han får väl vara ute, han kommer dock direkt man ropar.

Han gick dessutom på lådan och en del kiss kom och vad jag kunde se inget blod. Tänk att man kan bli så glad av en katt som kissar.

Mini har början på kristaller i urinen. Så äter nu medicin och foder för urinvägsbesvär. De kunde hitta rester av blod i urinprovet men annars var han frisk.

Stadig grabb som vägde 6kg men veterinären sa att han var fin i hullet, bara stor :D

Fina Alice fyller 10 år idag 🥳🥰 hon fick den enda(?) människomaten hon äter till födelsedagslunch, makrill i tomatsås 😺 Annars så mår hon prima! Hållit mig sällskap medan jag varit sjuk och tycker att det är annars toppen att kunna gå ut lite här på landet 🥰
Om hunden inte var här så skulle allt vara perfekt enligt Alice :D

"Den funkar ju för honom, varför inte för mig??" :confused:

:rofl:

Hon inhalerar merparten av sin egen mat, sen springer hon till hans och fiskar upp så mycket hon kan över kanten medan han har den öppen (han är dessutom en långsamätare).

När den källan är helt uttömd går hon tillbaka till sin egen automat och slickar skålen. :rofl: Finns väl en anledning till att hon ändå klarade sig ett tag ute som kattunge...

Mini åt såklart inte urinfodret från Royal Canin. Det var usch, fy och blää. Däremot deras blötmat var tydligen en hit så nu får vi köpa mer av det. Bytte torrfoder till Hills och det var liite godare. Han äter i alla fall men Holger gillar det mest :angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka