Kattsnack 10

Grubblar lite, när Megara kom och länge efter så kurrade eller spann hon inte alls. Funderade på om det är en burma grej eftersom inte heller Nikita spann öht. Men jag vet att andra burmor gör det. På sista tiden har hon börjat spinna och kurra hela tiden, särskilt när hon vill någonting, men ibland bara för att hon vill umgås.

Vad kan det plötsliga kurr/spinn bero på :idea: Jag är ganska säker på att hon inte har ont och gör det för att lugna ner sig.

Älskar denna katt
Har beställt tandkoll nu i höst för att kolla de sex tänder som finns kvar

Bifogade filer

• 20230713_161945_Original.webp
    20230713_161945_Original.webp
    135,7 KB · Visningar: 18
Grubblar lite, när Megara kom och länge efter så kurrade eller spann hon inte alls. Funderade på om det är en burma grej eftersom inte heller Nikita spann öht. Men jag vet att andra burmor gör det. På sista tiden har hon börjat spinna och kurra hela tiden, särskilt när hon vill någonting, men ibland bara för att hon vill umgås.

Vad kan det plötsliga kurr/spinn bero på :idea: Jag är ganska säker på att hon inte har ont och gör det för att lugna ner sig.
Här spinns det väldigt mycket alltid. Har ingen direkt tanke på vad som kan göra att Megara spinner mer nu. Någon förändring av något hemma eller hur du mår? Här spinns det ofta mer om jag mår dåligt.

Nu kissar är det dags för bukeräddning. Vi är 2 st kissar som blivit instängda i minimalt rum utan mat och vatten.

Nä Queen det är inte synd om er. Nä är instängda i sovrummet och ni har mat vatten och toalett där. Det är bara några timmar.

Haha matte vi skall kloa sönder dörren och kanske göra våra behov på mattan bara för att vi kan.

Nytt försök att vänta ut kattrackan, han är kissnödig men håller sig på rent pin kiv nu. :mad:

Nä! Jag tänker inte kissa på de där konstiga plastpärlorna, jag vill ha min låda! 😾
Opoppade popkorn eller plastpärlor har aldrig funkat här utan jag har skjutit in en låg skål när det varit dags. Alltid fått bra rena urinprov från Lucifer på det sättet. Sune han får de ta på på plats för han blir störd och slutar kissa om man försöker med skål. 😾

Megara tog de urin på när hon fått lugnande och var helt unkonkad. Likadant med blod även om det var knepigt att trycka fram eftersom cirkulationen går ner.

Nu sitter jag på jobbet med två provrör i kylen över natten, för vidare transport till Ultuna i morgon bitti. :up:
Någon gick snällt på lådan lagom till vi satte oss för att äta innan jag skulle åka till jobbet ikväll. 😸

Helvetes skit. Tuva kissar blod, har svårt att kissa överhuvudtaget.. Fått tid hos veterinären imorgon eftermiddag. Hoppas bara det inte blir värre.. Då får jag åka akut.
Stackars liten! 😔 Hoppas att det håller sig i schack tills ni ska till veterinären.
Det låter som att det kan vara UVI. Om du har någon gammal filt eller något annat mjukt som du kan tänka dig att offra så kanske du kan sätta henne på den när hon har problem att kissa. De brukar leta efter något mjukt att kissa på när det gör ont.

Stackars liten! 😔 Hoppas att det håller sig i schack tills ni ska till veterinären.
Det låter som att det kan vara UVI. Om du har någon gammal filt eller något annat mjukt som du kan tänka dig att offra så kanske du kan sätta henne på den när hon har problem att kissa. De brukar leta efter något mjukt att kissa på när det gör ont.
Bra tips, tack! Jag lägger fram en filt direkt.

Varit hos exet idag i 8 h med katterna, de har aldrig varit i hans lägenhet (husse har varit här och hälsat på flera gånger). Jag och katterna flyttade från vårt gemensamma i sept förra året.
Det har gått oväntat bra, båda sprang runt och kollade in allt och Sune verkade lite stressad men kom slutligen till ro, sov i sin igloo, åt, gick på lådan, kolla runt igen för att sedan lägga sig i fåtöljen och lyssna på musik. Nicke hade med sig sitt älsklingspö med da feather mousse så han lekte i princip nonstop när han inte nosade runt. Och när det var dags att åka hem var det som att jaha du kan åka matte så stannar vi här.O_o

Skönt iaf att veta att jag har en bra kattvakt de kan bo hos om det behövs. Nicke blev extra tillgiven med husse. Han bodde ju inte mer än 3 månader i vår gemensamma lägenhet och då var det dessutom väldigt turbulent.

Nu har båda två somnat och kanske blir det en lugn natt efter dagens äventyr. Eller inte :idea::D

Alice fyllde 10 i sommar och nu på äldre dar så har hon hittat sitt självförtroende lite, det kom en mäklare idag och hon vågade komma fram medan mäklaren var här 😍:up: Samma när det var fyra äldre kusiner till min pappa. Hon hälsade inte men det begär jag inte, är glad att hon vågade att avslappnat gå förbi medan vi satt vid bordet :up:

Just nu är hon dock högljutt klagomonster då hon fick sin middag tidigt igår och än är det fyra timmar kvar tills hon ska få sin mat ... 😬

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka