Kattsnack 10

Juno fick en ung beundrare när vi var ute i selen igår. Hon ville gärna klappa och titta på Juno. Tyvärr var Juno VÄLDIGT fokuserad på en ung kaja som just lämnat boet och inte kunde flyga ännu. Jag fick ta upp henne i famnen för att hålla henne borta från den stackars fågeln, och det resulterade såklart snabbt i klagosång. "Hon verkar ha attityd," sade flickan observant.
Jo, tack. När Juno bakades ihop så slant nog någon med handen så att måttet med attityd svämmade över. 🙈

Jag har en känsla att Megara fick mer mat igår än hon skulle ha. Hon får middag och sedan en nattmacka. Men igår var hon på mig och klagade sin svält så jag tillslut blev osäker på om faktiskt fått nattmackan eller inte. Hon var verkligen mer påstridig än hon brukar, så hon fick mat igen.

:grin:

Här kom liten bläckfiskkatt igång igår kväll. Efter lådbesök med rejäl korv så kom aptiten igång med råge och det har glufsats blötmat med strössel flera gånger inatt och idag. Och energin kom visst tillbaka i samma veva så lägenheten blev en blandning av agilitybana och klättervägg inatt och en trött matte fick äntligen lugn och ro vid 6 tiden imorse.:meh: För då var det dags för liten bläckfisk att ta sig ett tupplur på matte.

När matte inte ville gå upp inatt så väckte den lilla den stora katten och två terrorister stod på magen och skulle ha mat och det NU!

Något mosig idag…

Mmmm jag hoppas katthemmet blir glada, jag har själv skänkt mycket genom åren.

Och köper man blandpack så passar en-två smaker, oftast de som inte finns att köpa i enpack, såklart :meh:
Beställde nyss favorit maten så kan ge mig fan på att nästa vecka duger inte den sorten...

• Gilla
Reactions: kma
Här kom liten bläckfiskkatt igång igår kväll. Efter lådbesök med rejäl korv så kom aptiten igång med råge och det har glufsats blötmat med strössel flera gånger inatt och idag. Och energin kom visst tillbaka i samma veva så lägenheten blev en blandning av agilitybana och klättervägg inatt och en trött matte fick äntligen lugn och ro vid 6 tiden imorse.:meh: För då var det dags för liten bläckfisk att ta sig ett tupplur på matte.

När matte inte ville gå upp inatt så väckte den lilla den stora katten och två terrorister stod på magen och skulle ha mat och det NU!

Något mosig idag…

Livet med burmor :D

Megara är fenomenal på att äta upp godis men inte påsen. Vet inte hur många Dreamies påsar jag hittat på golvet under årens lopp där hela påsen är full av små hål och innehållet slut men påsen hel förutom hålen.

Annars tuggar hon mest på möbler och mig :meh:

Vi skaffade sån här aktiveringsleksak som man gömmer godis i. Smulan fattade på en gång och vi hinner knappt lägga i godis så plockar hon i sig. Den andra hon rör det inte där får man plocka fram godiset så kan man äta..

Han hade klöst och tuggat så det var gel överallt. Kom på att kliniken stängde 18 så jag gick ner å frågade.

Dom hade aldrig vare med om nått sånt. Men efter lite googlande å sånt så tyckte dom att de är nog ok. Håll koll typ.
Hänt ett antal gånger (två av mina egna har tuggats sönder av diverse valpar/unghundar). Det ska var helt ofarligt själva vätskan/gelén, så länge inga stora bitar av själva dynan har svalts ned som kan sätta sig i tarmen.

Hunden åkte iväg igår och Alice fick busryck igår kväll 🥰

Känns så dumt att hon inte känner att hon kan busa på samma sätt när hunden är också hemma :(
Men det är pga "dumma hunden" tycker att den ska vara vakthund och skälla till när Alice gör något extra högt spännande ljud (som lek eller klös) :meh: Och det får Alice att tappa lusten totalt, hon slutar med det hon gör då :(

Men vi har en vecka tillsammans bara hon och jag, och senare i sommar så ska hundens matte (och hunden) åka iväg på en bilresa ned till Skåne. Så då får vi tid själva tillsammans även i sommarstugan! 😍🥰

20220718_130811.jpg

Foto från förra året i slutet av en period då det var bara hon och jag i sommarstugan. Så här avslappnad i min famn utomhus hade hon aldrig varit innan dess 😍 ser fram emot och hoppas på samma nivå av avslappning i år 🥰

Phew, hon behöver inte dra tänder ändå. Det såg fint ut, sånär som på tandsten och tandköttsinflammation. Inte bra förstås men bättre än TR. Så nu har jag köpt tandborste och ska få in rutinen att borsta åtminstone några gånger i veckan.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider