Kattsnack 10

Hemma, och lite väl avspänd hälsning av katten :cautious: tror att jag saknade henne mera än hon mig.

... Men jag antar att det kan bero på att hunden följde med hem också :angel:

• Gilla
Reactions: kma
Det kom upp en bild med Nikita som pälskrage i mitt flöde på FB och jag fick en stor klump i magen och blev lite fuktig i ögonen.
Saknaden skär till lite i en när det kommer upp bilder på fb. Jag kan fortfarande börja gråta när jag ser Lucifer, eller snarare det är först nu i år jag kunnat gråta.

De är otroligt älskade de små bruna (och andra) som vandrat vidare.

:heart

Av olika anledningar fick Megara frukost mycket tidigt igår. Jag sov till ca tolv. Megara var övertygad att nu är det dags för frukost! Så mycket kurrande, buffande och slickande. När jag kåldolmade så övergick hon till att smaska på sladdar och kablar. Gick upp, föste ut henne ur sovrummet och somnade om någon timme. När jag släpade mig ur sängen så var hon fortfarande övertygad om att det var frukostdags så placerade sig mellan mig och tangentbordet och stirrade uppfodrande och argt.

MallisBallis, 12 år, har varit på seniorkoll. Lite stel i höfterna och ryggen, men allt annat var toppen.
Tänder, öron, ögon, hull, mage, blodvärden = ✅
Hon ska få Onsior i 14 dagar för att se om rygg och höfter blir lite bättre. Men med tanke på hur förtjust hon är i Onsior-tabletterna, undrar jag om hon inte filmade lite 🙃❤️

Nu är jag faktiskt lite sur. Åker en timme enkel väg med en katt som hatar att åka bil. Kommer fram till sjukhuset, in på undersökning i typ fem minuter och sen hem igen. 800 spänn.
För att konstatera något som redan står i remissen :banghead:

Vi ska tillbaka igen om två veckor.

Ja Tuva verkar svara bra på det också. Känns så skönt!

Får man ge solensia själv hemma eller måste det vara en veterinär som gör det?

Jag tog upp idag om man kunde ge själv, jag ger ju redan katten subkutana injektioner en gång i månaden med immunterapi. Vet tyckte att normalt ger man på kliniken men att han inte såg några hinder jag gav själv iom att jag och katten är van med injektioner redan osv, så länge det var täta uppföljningsbesök. Så jag ska ge själv över sommaren och så besök i höst.

Fö har solensia varit rena magin här - jag har en ny katt!!

Jag tog upp idag om man kunde ge själv, jag ger ju redan katten subkutana injektioner en gång i månaden med immunterapi. Vet tyckte att normalt ger man på kliniken men att han inte såg några hinder jag gav själv iom att jag och katten är van med injektioner redan osv, så länge det var täta uppföljningsbesök. Så jag ska ge själv över sommaren och så besök i höst.

Fö har solensia varit rena magin här - jag har en ny katt!!
Vi ha rocksp just börjat med solensia till Loke, för artros i bakbenen och märker redan skillnad på hur han tvättar sig. Hoppas också få ge hemma när han gått några doser.

Ibland när jag är uppe och gör någonting så kommer Älva och sätter sig och kollar på mig, alldeles bedårande med stora ögon. Som att hon bara ville vara med och hänga lite. Men så tar man ett steg närmre och hon bara "SYKE!" och galopperar iväg med böjd svans. 😂

Köpte dessa fina som symboliserar vår kärlek till våra djur ❤️
Fyra kändes lite överdrivet 😅
IMG_20230608_081831.webp

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 099
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka