Kattsnack 10

Här behövs det inte sägas mat eller skramlas med någonting eftersom Megara meddelar mig när det är dags för mat och inte drar sig för att ta till kraftigare medel om slaven är för enfaldig för att förstå. Om jag någon gång skulle förekomma henne så behöver jag bara säga Megara när jag öppnar kylskåpsdörren så teleporterar hon. Hon teleporterar även när jag inte säger Megara eller det är dags för mat.

Vi hade missat att Kantarells mat var slut, insåg det när jag ställt fram skålen och han satt på pallen 🙈
Som tur är så är han en obekymrad katt, ställde undan skålen och han hoppade upp på bänken, åt lite torrfoder innan han lallade iväg och gjorde något annat 😁
Ska köpa mer mat idag.

Matte väldigt ledsen i dag pga dödsbesked i går.
Jag förtjänar inte en katt som kommer och ger mig sin favoritleksak :love:🥺

20230518_134428.webp

Alltså det är missssssssär i hemmet... Våra slavar ger oss ingen kattmat...... Så synd om oss...

Matte och husse svarar: jodå ni har kattmat idag har ni erbjudits 5 olika varianter blötmat men inget duger.. torrfoder har ni ätit av.

Katterna svarar: det är er skyldighet att erbjuda och räkna ut exakt vilken blötmat som passar just idag....

För byte av färgpatron, lyft katt av tangentbord och googla bruksanvisning

Starta skrivare, lyft locket, lyft ur katten ur skrivaren

Tryck på stoppknapp färgpatronvagnen glider fram, lyft ur katten ur skrivaren ..

Bänd, muttra och svär tills patronerna lossnar en och en, lyft ur katten ur skrivaren mellan varje patron.

Sätt i nya patroner i rätt ordning lyft ur katten ur skrivaren mellan varje.

Tryck på stopp, färg fylls på, lyft ur katten ur skrivaren för sista gången och stäng locket.

Pusta, starta rengör munstycken och känn dig nöjd

Du har lyckats.

Bifogade filer

• IMG_20230519_174518.webp
    IMG_20230519_174518.webp
    47,9 KB · Visningar: 20
Paisley blinkade ganska mycket med vänsterögat igår. Kollade och visst satt det ett hårstrå på hornhinnan 😅
Sköljde med koksaltlösning några gånger samt ögondroppar och idag är hon som ny igen 😍
Sånt som händer när man brottas vilt med en fluffig Kantarell 😁
IMG_20230521_100401.webp

Ni kloka kattmänniskor, jag har en fråga om vaccination. ”Måste” den årliga vaccinationen ske inom ett år, eller hur lång tid efter är ok utan att behöva göra grundvaccionation?
Det gäller en blandras som inte ska ställas ut/vara på pensionat etc utan för hennes eget skydds skull.

Tuva är så snäll. Jag behöver bara peta in tabletten i munnen så sväljer hon den själv. Behöver inte krångla på något sätt, kan göra hela proceduren med en hand.
Kommer ihåg hur svårt det var att få i Smokie medicin. Hon krånglade runt som en ål när man försökte ge henne en tablett.
För att inte tala om Maggan! Hon är hopplös att ge medicin..

Kantarellen, min lilla hjärtekatt 🧡
Han satt på Harrys bräda i köksfönstret och väntade när jag kom hem från jobbet. Nu ligger han vid mina fötter i sängen och spinner, så nöjd att matte är hemma.
Paisley och Prada har sovit hela dagen så de har kapplöpning i vardagsrummet istället 😆

Urax har gjort buk- och hjärtultraljud idag. Veterinären var helt fantastisk snäll och tog in Urax i "utbildningssyfte", så jag behövde inte betala för ett nytt ultraljud :heart Njurarna såg bra ut, ev. fanns tecken på något inflammerade gallgångar men inget som krävde någon åtgärd i detta nu. På hjärtat såg man left ventricular false tendon (LVFT) men inget annat oroväckande. Enligt veterinären finns det inte så många studier om LVFT som orsak till ventrikelarytmi hos katt eller hund, men hen skulle läsa på från humansidan och rådfråga andra kardiologer.

Har åkt ifrån Alice igen (åkte till Örebro någon helg sedan) 🥺 mamma ville åka ned till sommarstugan över helgen och frågade om jag ville följa med. Tänkte varför inte så bestämde vi för att åka ned idag. Men även om Alice tycker om sommarstugan så hatar hon att åka bil och jag kände att åka fram och tillbaka inom fyra dagar var lite för tätt intill varandra, hon skulle bara bli olycklig över att behöva åka ifrån sommarstugan så snart på söndag.
Så min syster sitter kattvakt hemma med henne, och som bonus så slipper hon hunden - så hon mår nog bara bra. Och så får hon åka ned med mig senare i juni.

Allt låter vettigt. Men mattehjärtat vill inte vara ifrån henne ... :cautious:

Jag saknar att ha någon som svansar efter mig såhär på kvällen/natten, även om det är lägligt att kunna stänga dörrarna om sig nu då det är fortfarande lite för kallt i trappen på nätterna 😅
Känns orimligt att kunna stänga dörrarna efter sig :cautious::p

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 097
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 688
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka