Kolla vilken fin liten träkatt jag fått
Visa bifogad fil 120786
Åh, vill ha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla vilken fin liten träkatt jag fått
Visa bifogad fil 120786
Åh jag känner igen den! Har tittat på dem ocksåKolla vilken fin liten träkatt jag fått
Visa bifogad fil 120786
Lycka till... vi testar en påse man vräker i sig. Ok jag köper några påsar till i väntan på att jag skall beställa... tar fram påse två oätlig....Åh jag håller på att bli tokig, lille Nicke har alltid varit kräsen med maten. Men nu sen någon vecka efter 1 års vaccinationen tycker jag han är extra kinkig i ca tre dagar, inte ens jaktlek får igång matlusten som annars funkat bra. Han har ätit varje dag, men inte lika mycket som vanligt och helst Sunes njurfoder.
Jag ska åka till zoo och köpa upp ”halva sortimentet mat” (minns jag hade ca 15 olika sorter torrfoder och lika många blöt när Lucifer var sjuk) både blöt och torr. För att se om ngt är intressant. Kanske godis.
Dreamies går inte hem här
Men om han inte kommer igång på normalt sätt är det kanske dags att ringa veterinär eller iaf firstvet.
Varför kan man aldrig få ha lugn och ro. Det har alltid varit något med någon katt känns det som. Var orolig för Sune fram tills för några dagar sen. Han kräktes lite för många gånger på kort tid. Men det har han slutat med, så där håller jag mig lugn för ett litet tag.
Phuu det är inte lätt att ha små djur att va orolig för
Åh jag håller på att bli tokig, lille Nicke har alltid varit kräsen med maten. Men nu sen någon vecka efter 1 års vaccinationen tycker jag han är extra kinkig i ca tre dagar, inte ens jaktlek får igång matlusten som annars funkat bra. Han har ätit varje dag, men inte lika mycket som vanligt och helst Sunes njurfoder.
Jag ska åka till zoo och köpa upp ”halva sortimentet mat” (minns jag hade ca 15 olika sorter torrfoder och lika många blöt när Lucifer var sjuk) både blöt och torr. För att se om ngt är intressant. Kanske godis.
Dreamies går inte hem här
Men om han inte kommer igång på normalt sätt är det kanske dags att ringa veterinär eller iaf firstvet.
Varför kan man aldrig få ha lugn och ro. Det har alltid varit något med någon katt känns det som. Var orolig för Sune fram tills för några dagar sen. Han kräktes lite för många gånger på kort tid. Men det har han slutat med, så där håller jag mig lugn för ett litet tag.
Phuu det är inte lätt att ha små djur att va orolig för
Känner igen det där... katthemmet får många påsar härifrån..Det är tröstlöst att ha en kräsen katt. Nikita var hopplös. Det enda hon ville äta var RC torrisar. Vad jag ville var att hon skulle äta blötmat. Det följde samma mönster. Jag erbjöd en ny sort/smak. Hon åt, jag köpte ett flak, hon ansåg att det var gift.
Ok, hon åt butiksgrillad kyckling, grillad entrecote och lammstek i ugn.
Har redan postat det här fotot, men ja, jag hade en kattmatsaffär hemma.
Visa bifogad fil 121030
Lycka till... vi testar en påse man vräker i sig. Ok jag köper några påsar till i väntan på att jag skall beställa... tar fram påse två oätlig....
Mmmm jag hoppas katthemmet blir glada, jag har själv skänkt mycket genom åren.Känner igen det där... katthemmet får många påsar härifrån..
Japp, sådär har det sett ut här med genom åren.Det är tröstlöst att ha en kräsen katt. Nikita var hopplös. Det enda hon ville äta var RC torrisar. Vad jag ville var att hon skulle äta blötmat. Det följde samma mönster. Jag erbjöd en ny sort/smak. Hon åt, jag köpte ett flak, hon ansåg att det var gift.
Ok, hon åt butiksgrillad kyckling, grillad entrecote och lammstek i ugn.
Har redan postat det här fotot, men ja, jag hade en kattmatsaffär hemma.
Visa bifogad fil 121030
SåklartJotack
Kyra gillar bara den allra dyraste maten hon
Kliar mig i huvudet inför varje beställning vad hon kan tänkas äta
Knasfia
Japp, sådär har det sett ut här med genom åren.
Sune äter slutligen, efter ett hela njurblötmatsortimentet provats igenom, RC Renal with fish. Dock så fort det är ny batch så är det gift i 2 dagar och sen går det utmärkt fram tills nästa batch byte och det är varje gång! Så då får man blanda med RC torrisar12+ för något torrfoder för njurar är inte ok. Dock äter han glatt allt torrfoder som Nicke bjuds på såklart (som Nicke inte äter glatt)
Nicke försöker jag ge främst blötmat, men det går inte när han är för kinkig. Hans matte blir tokig
Kan man inte bara få ha en katt som äter normalt.
Alltså det var en chock när jag helt plötsligt hade ett matvrak som äter allt, särskilt blötmat! Hon blev rund innan jag insåg att jag behövde begränsa hennes mat. Numera får hon bara Bozita, fågel och lamm. Tyvärr är hon ofta hård i magen så hon får psylliumfrön utrörda i vatten tills kvällsmaten. Jag vågar inte mush eftersom hon redan är hård i magen. Annars skulle hon nog äta det med, gissar jag. Helt otroligt skönt!
Jag rekommenderades också laktulos till Megara men tvekade eftersom många katter är laktosintoleranta.
Edit: Med Nikita gav jag upp lite och vi kom överens om en kompromiss. Spannmålsfritt torrfoder på morgonen och blötmat till kvällen.
Det är skönt när de äter, speciellt om de kan tänka sig blötmat men kan bli lite jobbigt när de blir runda plötsligt, kan gå så snabbt. Sune skulle behöva gå ner lite han väger 7, han är stor katt och endast lindrig övervikt enligt flera olika men vore skönt om han kunde gå ner bara lire, till 6,5.
Dock har en vet med specialkompetens invärtes medicin sagt att hon inte tycker man ska banta njursjuka katter när de endast är lindrigt överviktiga. Då vet hon om diabetesrisken med burmor. Svårt det där.
Nu åt den lilla krabaten sheba blötmat med några torrfoderbitar som strössel. Skönt då slipper jag ha torrfoder framme inatt som Sune går å smäller i sig, för han får nämligen runt nu och luktar på alla fd gömställen.
Jag skulle hellre använda frön än laktulos. Men det går inte att lura ner sånt, det är gift!
Spannmålsfritt torrfoder försöker jag med till Nicke men han är inte helt medgörlig på det, går ibland.
Här petas det. När det är batchbyte på Sunes blötmat så gömmer jag några bitar torrfoder men de petar han lätt ut trots nästan inga tänder kvar och lämnar all blötmat för att sedan blänga på migJa med Nikita skulle jag aldrig lyckats få i henne frön, hon skulle ätit runt dem. Megara glufsar När hon varit riktigt förstoppad har ett slick messmör hjälpt. Men man får inte ge mer än ett litet slick annars blir det lätt senap.
Här petas det. När det är batchbyte på Sunes blötmat så gömmer jag några bitar torrfoder men de petar han lätt ut trots nästan inga tänder kvar och lämnar all blötmat för att sedan blänga på mig
Messmör fick Lucifer ibland, han tyckte det var gott. Men det gör inte dessa två.
Lucifer fick RC fibre response och herregud innan de ändra formula nån gång strax innan pandemin så gjorde han korvar som var lika långa som hans svans Läste recensioner och det var fler som varit med om det. Dock fungera han väldigt bra på det några år.
jo så har vi just nu....Och köper man blandpack så passar en-två smaker, oftast de som inte finns att köpa i enpack, såklart