Kattsnack 10

Hjääääälp!

Programmerade om foderautomaten att ge fler givor. Nu kommer det ingenting! Vad har jag gjort?

Jag gjorde couscous idag och lämnade resterna på spisen för att svalna. Nu är det couscous över spisen. Uppenbarligen har en katt varit så hungrig att couscousen varit eftertraktad mat. Jag misstänker att Toni är den skyldige. Fattar inte varför hon är så hungrig hela tiden numera.

Idag var jag på utställning och kollade på fina katter. Fick än en gång bekräftat att mina där hemma är finast i hela vida världen 😁 men oj så många fina katter det finns!

Blev än en gång chockad över hur stora maine coon-hanarna och skogishanarna kan bli. Och sedan hur små burmorna är! 😱 Jag försökte knäppa en bild på en sköldpaddsfärgad hona, men hon gosade så mycket med gallret när hon märkte att hon fick uppmärksamhet, så det blev inte så bra. 😅😍

Favoriten blev en liten huskattsbebis som var så rasande söt. Gissar att hon bara var sällskap eftersom hon var så liten. När jag först stötte på henne så hördes bara jamande från en dubbelbur, men ingen katt syntes. Sedan såg man hur burskynket rörde sig. Då hade hon klättrat in på baksidan. Efter en liten stund lyckades hon klättra fram igen och visade sig vara den sötaste lilla saken, en näpen liten padda med bleka färger (blå) och mycket vitt. 😍 När jag gick förbi senare så hade hon hamnat på fel sida skynket igen. Hennes matte verkade lagom imponerad när hon grävde fram henne, troligtvis varken för första eller sista gången. 😅

Idag var jag på utställning och kollade på fina katter. Fick än en gång bekräftat att mina där hemma är finast i hela vida världen 😁 men oj så många fina katter det finns!

Blev än en gång chockad över hur stora maine coon-hanarna och skogishanarna kan bli. Och sedan hur små burmorna är! 😱 Jag försökte knäppa en bild på en sköldpaddsfärgad hona, men hon gosade så mycket med gallret när hon märkte att hon fick uppmärksamhet, så det blev inte så bra. 😅😍

Favoriten blev en liten huskattsbebis som var så rasande söt. Gissar att hon bara var sällskap eftersom hon var så liten. När jag först stötte på henne så hördes bara jamande från en dubbelbur, men ingen katt syntes. Sedan såg man hur burskynket rörde sig. Då hade hon klättrat in på baksidan. Efter en liten stund lyckades hon klättra fram igen och visade sig vara den sötaste lilla saken, en näpen liten padda med bleka färger (blå) och mycket vitt. 😍 När jag gick förbi senare så hade hon hamnat på fel sida skynket igen. Hennes matte verkade lagom imponerad när hon grävde fram henne, troligtvis varken för första eller sista gången. 😅
1683407014731.jpeg

Vissa burmor har lite skev verklighetsuppfattning om hur (inte) stora de är. :angel:

I morse lämnade jag in Urax för långtids-EKG igen. Han är så duktig :heart Nu börjar han dock förstå vad som är på gång när han sitter i transportbur och ska åka bil :cry: Det var tokiga hundar i receptionen så han blev väldigt stressad innan han fick komma in på kattavdelningen, stackarn

Den där Kantarellen 🧡
Han älskar glass och i helgen fick han en ny favorit, citronsorbe med lemoncurd 🍋
Trodde aldrig han skulle äta men det var tydligen delikat, så delikat att han inte ville ha husses vaniljglass som varit favoriten innan 😆

Harry och jag försökte ta sovmorgon idag. Det tyckte inte Kantarell var nödvändigt. Låt mig tvätta ditt öra Harry och kanske bita lite 😼
IMG_20230509_082621.webp

Den där Kantarellen 🧡
Han älskar glass och i helgen fick han en ny favorit, citronsorbe med lemoncurd 🍋
Trodde aldrig han skulle äta men det var tydligen delikat, så delikat att han inte ville ha husses vaniljglass som varit favoriten innan 😆

Harry och jag försökte ta sovmorgon idag. Det tyckte inte Kantarell var nödvändigt. Låt mig tvätta ditt öra Harry och kanske bita lite 😼
Visa bifogad fil 118494
Du får döpa om honom till ligist. 😆

Här har Lillkatten fått syn på en katt som är jättelik henne och det var den verkligen :eek: samma teckning, liknande storlek, det som skilde var att den hade lite mer svart på kroppen. För ovanlighetens skull fräste inte Lillkatten utan jamade lite försiktigt och spanade som tusan, när katten gick vidare praktiskt taget flög hon in på vardagsrummets fönsterbräda för att fortsätta kika på katten. Undrar om det är en släkting 🤔
Lillkatten såg så nyfiken ut så jag misstänker hon tyckte det var en lämplig lekkompis. Hon är alltid minst av alla så är väl extra kul att träffa en katt i samma storlek :D

Mammas ena katt fick läggas in akut igår och trots att hon är märkbart påverkad av något så vet de inte vad. Hon ska vara kvar inatt också. De har tagit prover, röntgat, sövt och kollat om något fastnat i halsen men hittar ingenting. Äta vill hon inte heller göra. Det är så läskigt när det händer något och en inte kan göra något för att hjälpa.

Jaha. Ringde för att boka tid för tandutdragning på Maggan. Fick svar att jag måste ha remiss. Fixar remiss. Blir uppringd och informeras om att jag måste boka en tid för undersökning först. Varför kunde jag inte boka när jag ringde första gången?!

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 097
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 688
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka