Kattsnack 10

Tuva och jag sitter i soffan och äter ostbågar. Hon är sällan så kelig som när det vankas just ostbågar.

Tyckte hon haltade lite innan. Men så körde de ett race alla tre och då rörde hon sig normalt.
Ska till veterinären om två veckor, vaccinera och göra hälsokontroll. Frågan är om jag kan vänta så länge eller om jag kommer oroa ihjäl mig.

Pysseldag med katter som beter sig helt olika 😁
Prada morrar sig dovt genom hela processen med ögontvätt, borstning och kloklipp. Hon gör inget, är bara kränkt 😆
Paisley gallskriker när jag lyfter upp henne, kurrar och kråmar sig vid kamning och sitter still med öronen rakt ut vid kloklipp.
Kantarell börjar kurra så fort jag lyfter upp honom, sen kurrar han sig igenom hela processen och är som ett stort, lealöst gosedjur ❤️

Paisley gick runt och blinkade lite och verkade irriterad i ögonen 💔
De ser klara och fina ut men tror hon kan ha blivit lite torr när hon suttit ute på balkongen, blåser typ storm idag 😅
Fick av Kantarells ögondroppar och nu en halvtimme senare ut är hon som vanligt igen ❤️

Älva!!! :rage:
Jag var ute med Juno i selen. När vi kom hem så mötte Älva oss i dörren, och innan jag ens hunnit blinka så smet hon ut. Benen pinnade på som bara den när hon tog sats mot trappan. TRE VÅNINGAR hann hon klättra innan jag fick tag på henne, pustandes och svärandes! :rage:
Min blyga, försiktiga katt!?

Japp, NÅGON är definitivt en odåga ikväll. :meh:

IMG_20230430_220554.webp

Alice är en högst känslig dam 😅 ännu mera än någonsin nu med tratten på. Jag var iväg och handlade och bad min mamma att ge hennes kl 16 mat, inga problem sa hon och tänkte jag också då hon gett henne den maten förut. Men då hon har tratten på så bad jag henne att göra som jag gjort (stänga om oss i badrummet och ta av tratten där), inga problem sa mamma :up:

Väl i affären så fick jag ett antal sms om en jäkla tratt som inte gick att ta av eller sätta på (😅) och en katt som inte ville äta. Fick ett par bilder som bara skrek misär typ 😞

Så hon fick vänta tills jag nyss kom hem. Stängde in oss och rörde om i maten lite med ett finger så doften spreds lite - :idea: mums! Mat! :up:

Liiite känslig är du tanten.

Hade dessutom beställt en mjuk tratt från zooplus men leveransen dröjt lite väl länge ... Fick ett sms om att den levereras imorgon kväll.
Vad bra :up:
Förutom det att katten ska iväg till vetten imorgon bitti och förhoppningsvis slippa tratten :grin:

Någon som behöver en tratt? 😅

Alice är busig! 😍 Så roligt att se henne så efter ha haft tratten i två veckor 🥰
Så härligt :love:
Vet hur glada de blir när de blir av med tratten. Sune är iofs en mästare på att få av den själv.
Lucifer han var mer jaha får väl gilla läget och lekte vidare och låg i sina märkliga yogaställningar och på mattes huvud på natten :rofl:
Nicke som hade efter han kastrerades trodde jag skulle skada sig själv så tokig som han blev på den :mad:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 097
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 688
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka