Katt på balkongen

Sv: Katt på balkongen

Det är inte innätningen det är lag emot, det är lag emot att ha katt ute på balkong UTAN innätning.
Hyresgärstföreningen kan förhindra dig att näta in balkongen, då förhindrar Djurskyddslagen dig från att ha katterna ute på balkongen. Förstår du skillnaden?

nä, jag har aldrig sagt att dom ska bry sig om mina katter heller :D

nä det var bara det att på vissa ställen får man inte ha nät på balkongen, då får man helt enkelt välja inglasat, svårare än så är det inte

om det finns lag på det eller ej, det vet jag ingenting om.
men som sagt. vissa vill inte att man har nät och det är nog just för att det ska se bra ut..
men, haha, säger jag bara, där jag bodde.. hela jävla lgenheten såg ju förjävlig ut, så ett nät skulle nog piffa upp stället istället :rofl:

Jamen jag svarade INTE på om man får eller inte får ha katter på en balkong utan nät heller. Jag svarade på att en hyresvärd säger blankt NEJ till att överhuvudtaget sätta upp nät.

Förlåt, mitt misstag. Jag uppfattade det som att du svarade på Sol's inlägg och då blev det väldigt konstigt hehe. Nu kollade jag igen och såg att du svarade på Zandrix inlägg. Så förlåt :)

Hyresgästföreningar har rätt att förbjuda någon till att sätta upp nät på sin balkong. De kan lägga in lite bestämmelser och sådär. Sedan kan man säkert överklaga det till någon högre anstalt om man tycker att beslutet är konstigt och orimligt. Jag kan inte förstå varför de skulle vara helt emot innätning så länge det inte förstår själva balkongen. Samtidigt som inglasad balkong låter härligt, jag hade gärna betalat 125 kr/mån för det - men alla tycker olika :)

Att det är lag på att man inte får ha katten lös på balkong över 5 m upp utan nät eller inglasat! :idea:

det vet jag, men det var inte det jag menade med lag, utan det var om det fanns en lag mot innätning bara för att det ser fult ut. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 033
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 014
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 559
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama