Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min förre granne hade en hund, som flera gånger kom flygande ut ur buskarna i mörket och angrep min hund. Morrade,högg vilt och försökte sätta sig i ansiktet på min hund. Ägarna var alltid minst 100 meter bort.
Jag lyckads alltid kontrollera min hund och försöka få bort hunden.
Jga förökte om och om igen få ägarn att begripa att de måste ha sin hund i koppel. Idioterna till ägare tyckte jag skulle släppa min hund så han fick bita tillbaka och lära deras hund "en läxa"... (vilket jag aldrig skulle göra)
Min hund har stor tolreans mot hundar i den storleken men en dag skulle han kunnat ha fått nog...
Hur ska man få idioter till ägare att förstå att när en rottis tillslut ger igen efter 4-5 attacker med bett, ja då FINNS det INGEN CHIHUAHUA MER.
Jag tycker mycket synd om den hunden den dag de träffar på en människa som antingen har en hund med lite kortare stubin eller en ägare som gör som de säger åt den.
Men dagen efter lär löpsedlarna skrika ut "mördarhund slet ihjäl snutten".
Men aldrig att jag skulle avliva min hund om det skulle vara han som åtsyftades. Eller det minsta klandra nån annan hund som stod för dådet.
Och om det nypet tar så illa att katten dör? Man kan ha ohygglig otur så att även ett nyp träffar på det sämsta stället.
Jag vet en schäfer som nästan dödade en JR när de lekte, ren och skär otur och ingen agressivitet inblandad alls.
För din informationkan jag ju upplysa om att min rottis inte vaktar sin mat mot katter. Vare sig med nyp eller annat.
Förvånad?
Igen, du kan inte svara för vad dina hundar gör den dag den tex vaknar till efter ett 10 sekunders långt EPanfall.
Eller att katten under lång tid gått hunden på nerverna då hunden har utsatts för mkt stress - och plötsligt en dag är droppen som får bägaren att rinna över och hunden nyper till.
Är du förresten insatt i hur stor skillnad det är att ha en hund jämfört med tre, vad det gäller flockinstinkt?
INGET djur är någonsin 100% pålitligt
detta var möjligtvis inte i märsta? detta hände nämligen här precis.. och jag har själv två katter som går ute ibland och nu känner jag mig LIVRÄDD för att dessa hundar (som var 2-3 stycken) står på märsta.nu. Träffade dessutom på dem idag då deras husse och matte denna gång var ute med en var, en katt dök upp (väldigt vanligt i mitt område!!) och hundarna blev som galna och jag trodde nästan att jag själv skulle bli söndersliten.
Ärendet ligger hos polisen och jag är förbannad för detta är inte första gången det händer med dessa hundar. Ska man behöva vänta tills en bebis bli sönderbiten eller vad? Jag har haft hundar under hela mitt liv, olika raser både jakt och annat men ALDRIG har någon ens brytt sig om en katt som passerar..
Tror att det är ägaren som är totalt PANTAD och jag funderar på att skaffa en namninsamling för att få allra minst munkorg på dessa monster när dom går ut. Det står i lagen att hundar som tenderar att bita andra djur eller människor skall hållas kopplade.. ja det var de men ägaren kunde inte "hålla dem" när de fick ryck och skulle attackera den stackars katten.
Vad gör vi alla djurvänner? tycker inte att mord är att tolerera, inte bland människor och inte bland våra TAMA husdjur.
detta var möjligtvis inte i märsta? detta hände nämligen här precis.. och jag har själv två katter som går ute ibland och nu känner jag mig LIVRÄDD för att dessa hundar (som var 2-3 stycken) står på märsta.nu. Träffade dessutom på dem idag då deras husse och matte denna gång var ute med en var, en katt dök upp (väldigt vanligt i mitt område!!) och hundarna blev som galna och jag trodde nästan att jag själv skulle bli söndersliten.
Ärendet ligger hos polisen och jag är förbannad för detta är inte första gången det händer med dessa hundar. Ska man behöva vänta tills en bebis bli sönderbiten eller vad? Jag har haft hundar under hela mitt liv, olika raser både jakt och annat men ALDRIG har någon ens brytt sig om en katt som passerar..
Tror att det är ägaren som är totalt PANTAD och jag funderar på att skaffa en namninsamling för att få allra minst munkorg på dessa monster när dom går ut. Det står i lagen att hundar som tenderar att bita andra djur eller människor skall hållas kopplade.. ja det var de men ägaren kunde inte "hålla dem" när de fick ryck och skulle attackera den stackars katten.
Vad gör vi alla djurvänner? tycker inte att mord är att tolerera, inte bland människor och inte bland våra TAMA husdjur.
Hunden fungerar annars kanon med katterna men ibland smäller det bara. Jag är nu orolig att hunden kanske reagerar på ngt hos en människa och kanske då attackerar.
Hade det vart min hund hade jag avlivat den.
Mina hundar jagar inte mina katter men de får ändå aldrig vara lösa. De är ALLTID kopplade. Skulle någon av dem bita ihjäl en katt så skulle den garanterat bli avlivad. Det där med att djur och barn inte är samma sak är nog inte riktigt sant. Min bror och hans före detta flickvän hade en hund som skadade ett lamm så illa att det fick avlivas. Inte så långt efter gav hans sig på ett barn vilket ledde till avlivning. Fattar inte hur man kan låta hundar gå lösa som springer runt och dödar.....