Katt " mördare"

Sv: Katt " mördare"

Varför skulle inte du kunna ha din hund lös bara för att andra har sina hundar lösa.?

Sedan får man skilja på bytesdrift och aggressivitet. Att en hund jagar ocj tar smådjur, såsom katter eller höns är naturligt ( om än inte önskvärt) . Att en hund däremot går på en annan hund oprovocerat i aggression är inte ett sunt beteende. Att avliva en hund bara för att man som ägare inte lyckats kontrollera hundens naturliga bytesdrift är helt bisarrt. Man borde snarare ge sig själv en grundlig omgång.

Ingen av mina hundar får jaga, överhuvudtaget, men det är då också upp till mig att kontrollera den jakt som finns i dem. Hunden, den förstår inte skillnaden mellan sork och katt. För den är det bara byten.

Varför skulle inte du kunna ha din hund lös bara för att andra har sina hundar lösa.?

Sedan får man skilja på bytesdrift och aggressivitet. Att en hund jagar ocj tar smådjur, såsom katter eller höns är naturligt ( om än inte önskvärt) . Att en hund däremot går på en annan hund oprovocerat i aggression är inte ett sunt beteende. Att avliva en hund bara för att man som ägare inte lyckats kontrollera hundens naturliga bytesdrift är helt bisarrt. Man borde snarare ge sig själv en grundlig omgång.

Ingen av mina hundar får jaga, överhuvudtaget, men det är då också upp till mig att kontrollera den jakt som finns i dem. Hunden, den förstår inte skillnaden mellan sork och katt. För den är det bara byten.

:bow::bow::bow:

Om du inte förstod vad talesättet gick ut på så är det bara att beklaga, men det innebar inte att du ska hålla käften rent generellt.

Det spelar heller ingen roll hur många hundar du vuxit upp med - någon kunskap att tala om ger du inte sken av att ha ändå.

:bow::bow:

*halvt kl*

När jag var runt 10 år så hade vi en liten kanin som vi hade i en utebur på dagarna. En dag såg vi när grannens katt gjorde inbrott i buren och slaktade vår kanin (vi såg det för sent och hann inte stoppa skiten). Vi borde i det här läget alltså krävt att grannen avlivade sin mentalt sjuka katt? För en frisk katt ger sig väl inte på andras tamdjur? :grin: :angel:

Men jisses!!! Jag hoppas du är ägare till en porslinshund och inget mer än så!!! I total avsaknad av kunskap om hundar och deras egenskaper... Herregud.. :(

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 166
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 273
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka