Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att höra att det blev så bra och så snabbt resultat! (För visst var det du som hade en hanhund som inte mådde bra alls när tiken hemma löpte?)
Känner flertalet kastrerade hanar, som de flesta har kastrerats i ung ålder. ingen kan kallas för lugn Nu vid 2-4 års ålder är alla fortfarande galet busiga. Så vill man ha en "lugn hund" så är kastrering inte lösningen. Däremot kan översexuella hanar lugna ner sig på den fronten.
Den enda riktigt lugna kastrat jag känner, är en hane som kastrerades vid 5 års ålder och var före detta avelshane - men han var lugn redan före.
Känner flertalet kastrerade hanar, som de flesta har kastrerats i ung ålder. ingen kan kallas för lugn Nu vid 2-4 års ålder är alla fortfarande galet busiga. Så vill man ha en "lugn hund" så är kastrering inte lösningen. Däremot kan översexuella hanar lugna ner sig på den fronten.
Den enda riktigt lugna kastrat jag känner, är en hane som kastrerades vid 5 års ålder och var före detta avelshane - men han var lugn redan före.
Och ja, jag tycker att hanhundar som inte ska gå i avel ska kasteras. (Precis som man gör med hästar.)
Mår hunden bra tycker jag inte den ska kastreras.
Har kommit fram nya kunskaper med detta att kastrera hund.
Men ska man absolut kastrera ska hunden hunnit bli vuxen först tycker jag. Den ska också ha en bra mentalitet. En vek hane kan bli ännu vekare och få sämre "självkänsla"..
En väldigt skillnad på häst och hund. Man får ta reda på lite fakta först när det gäller att kastrera hund.
Man ska absolut inte lyssna på veterinärer och deras råd om kastrering. De har ingen kunskap alls om den mentala biten.
Är det möjligen heelers?
Varför skulle man som veterinär inte kunna känna till detta.Mår hunden bra tycker jag inte den ska kastreras.
Har kommit fram nya kunskaper med detta att kastrera hund.
Men ska man absolut kastrera ska hunden hunnit bli vuxen först tycker jag. Den ska också ha en bra mentalitet. En vek hane kan bli ännu vekare och få sämre "självkänsla"..
Hahaha nä, faktiskt ingen av dom. Dom flesta är galna är retrievers av olika slag (och en annan cavalier och russlare) och den lugne är en vavva