Kärringen är galen

Sv: Kärringen är galen

Hej!

Skönt att höra att det finns fler som är som jag!
Jag är lika hästtokig nu som jag var vid 12. Tänker på hästar på all ledig tid. Jag och min dotter har haft häst i två år nu. Resten av familjen är periodvis rätt trötta på oss. Vi får anstänga oss för att inte ta upp hästsnack vid matbordet.

Hej!

Här är en till "galen kärring"! Mina föräldrar väntade förgäves på att mitt hästintresse skulle "gå över" när jag växte upp. Nu väntar min man på det också... Men det gör det ju inte! Det blir bara mer och mer intressant ju mer man lär sig! :D
Min 50-årspresent förra året var en resa till Portugal med ridning på Lusitanos och det var helt underbart! Fantastiska hästar och ett underbart land!

Har ingen att prata häst med här hemma eftersom min dotter inte bor hemma men det blir desto mer diskussioner när vi ses! :banana:

Klart att man får vara galen.
jag har förvisso ridigt hela tiden sen barnsben men jag red först på ridskola över tio år sen privat i alla år och har haft olika medryttarhästar.
Men sen 1 års sen övertalade min kompis att börja rida på ridskola igen (vi delar på terminen) och så var man tillbaks till "brottsplatsen" igen efter ca 22 år.
Herregud vilken träningsvärk jag hade efteråt sen,men så kul det var att rida för en instruktör.
Jag höll inte att komma upp ur sängen:rofl:
Så nu ser jag fram emot att rida igen på skolan.

KL

Vilken härlig tråd!

Får nog knappast kalla mig återfallsryttare och är 36 år så jag har knappt ens hunnit uppleva något revival men det är härligt att vara igång "på riktigt" efter småbarnstiden och jag funderar på att "fuska" och köpa en ponny jag kan rida istället för b-ponny som nästa häst till dottern, så jag kanske kvalar in ändå?

Vi bildar en klubb, TR=Tanternas ridklubb,

Får jag va mè??
Fast jag bara är 34år ,,,jag känner mej som tant jue ..

Jag red lite på ridskola som barn ,, tog emot en stor kallblodshingst sen i vuxen ålder ,, jösses vilket äventyr ,, hade inte suttit på en häst dom senaste 16åren då :grin:

Haha, vilken syn vi måste vara, med ett glas rödvin, laptopen och Idol...

Fantastiskt! Både min familj och jag trodde att jag var unik men så visar det sig att det finns fler. (Jag RINGER och röstar också...)

Annars är detta en underbar tråd och jag röstar för att vi bildar den där tantföreningen med rätt att utnämna kvalificerade gubbar till tant! Man ska vara 40+ eller känna sig som en sådan iallafall och några andra kvalifikationer behövs inte! Ett överfullt garage med hästprylar gör en till hedersmedlem!

Själv är jag 50+ och tänker, andas, lever HÄST (samt givetvis handlar upp alla pengar i olika hästshoppar).

Oj vilken resa! Att gå från nybörjare till egen häst på ett år, du måste vara riktigt hästbiten :D Glöm inte bilder och uppdatering om du bestämmer dig för hästen!

Till alla: visst är det en underbar sysselsättning, folk i alla möjliga åldrar kan samlas runt samma sak, hur många idrotter/livsstilar/hobbys kan skryta med det egentligen? Hästar är det bästa som finns helt enkelt!

Hade helt glömt bort den här tråden. Det blev häst! :) En 6-årig islandsvalack vid namn Dökkvi fra Tjenergården. :love:

dokkvi-1.jpg

Vilken rolig tråd. Jag är en galen hästtant på 44 år. Har aldrig släppt hästarna. Nu har jag 3 stycken och jag skulle aldrig kunna sluta med hästarna. De är mitt liv.

Min Ic Murphy

Min fjording Allyson

Min varmblodsvalack Tjabo.

Haha, "kärring" vet jag inte (är 28) men nog känner jag mig ibland ganska udda som trycker in så mycket hästar och ridning jag bara kan i mitt rätt stressiga liv som heltidsarbetande småbarnsmamma i storstad.

Förhoppningsvis blir barnen hästintresserade, då har jag i alla fall en legitim ursäkt till att hänga i stall. :)

Jag vill vara med!! Jag red när jag var barn och slutade vid 14 år för då fanns det andra intressen.... Men det var nog roligare med hästar för jag började igen vid 26 år och nu är jag "drygt" 40. (44) Känner mig dock inte som en gammal tant men undrar ibland vem jag möter i spegeln på mornarna.:confused:

Jag har för närvarande ett hingstföl på 8 månader som är helt underbar. Både fin att se på och ett toppenbra temperament. Jag hjälper även en kompis med hennes sto som är mamman till fölet. Ett jättetrevligt 5-årigt sto.:)

Nu får jag nog återgå till jobbet..

Får man vara med på ett hörn ? Fast man är man :confused:
Jag är 50 + o lever nätan bara för mina hästar , har 2 st.
Började rida seriöst för ca 3år sedan då min dotter la av. Hade byggt
stall o allt men hon fick andrar intresse.. helt ok ! Jag övertog unghästen sålde hennes ponny o köpte mig en egen läromästare paralellt som jag gick på ridskola. Så helt plötsligt så är man ordförande i en klubb är ute o tävlar o spöa tonåringar:devil: o har hittat livet. Så ni är inte ensamma om av att ha hittat rätt önskar bara flera män kunne göra det.

Får man vara med på ett hörn ? Fast man är man :confused:
Jag är 50 + o lever nätan bara för mina hästar , har 2 st.
Började rida seriöst för ca 3år sedan då min dotter la av. Hade byggt
stall o allt men hon fick andrar intresse.. helt ok ! Jag övertog unghästen sålde hennes ponny o köpte mig en egen läromästare paralellt som jag gick på ridskola. Så helt plötsligt så är man ordförande i en klubb är ute o tävlar o spöa tonåringar:devil: o har hittat livet. Så ni är inte ensamma om av att ha hittat rätt önskar bara flera män kunne göra det.

Du får väl söka dispans tillsammans med Ranger:D! Jag tycker att det verkar finnas en och annan man i hästlivet, ofta lite senare i livet. Det tar väl längre tid för er att komma fram till vad som är viktigt här i livet:p! Annars är wästern och islandsvärldarna ganska tätt befolkade med män, om du skulle känna dig ensam menar jag...

Du får väl söka dispans tillsammans med Ranger:D! Jag tycker att det verkar finnas en och annan man i hästlivet, ofta lite senare i livet. Det tar väl längre tid för er att komma fram till vad som är viktigt här i livet:p! Annars är wästern och islandsvärldarna ganska tätt befolkade med män, om du skulle känna dig ensam menar jag...

ok var söker man dispans då:confused:
mmm jag håller mig nog till min banhoppning även om det är ensamt , men annars tack för upplysningen.

Ho, ho, här är en till hästgalen kärring på 40+ som lever i stallet så snart det går. Jag höll också upp med ridning i ca 15 år efter att ha haft ponny som liten. Då dottern ville börja rida så dröjde det inte länge förrän även jag klättrade upp igen och fastnade rejält i sadeln. Även sonen och gubben red efter ett tag. Det slutade med att vi köpte en familjehäst för ca 10 år sedan och på den vägen är det! Det blev en till och hästgård och efter att barnen flugit ur boet så väntar nu dotterns forna tävlingshäst föl till sommaren:bump:
Det är såå roligt med dessa djur och intresset växer bara mer och mer.

kl
Ha,ha stämmer bra in på mig,laptopen framför tv:n också:D Var hästtokig som barn,red dock inte så seriöst och regelbundet då.Slutade tvärt när jag var 14 och intresset kom tillbaka när jag var 28,är nu 36 och försöker lära mig rida på "riktigt".
Vi har en shettis som sällskap/promenad/ibland körning och ett halvblod.Har nu börjat träna lite mer sedan mitt diskbråck läkt och det är ju hur kul som helst:) Samt att vi rider ut i skogen och busar emellanåt.
Här är en färsk bild från en härlig skogsrunda under mellandagarna
25424694.jpg

och när jag körde vår ponny för första gången:D
24139928.jpg

Min mamma (50+are) red för första gången på mååånga herrans år och hon tyckte att det var bland det absolut roligaste man kunde göra. Hon sa saker som "jag förstår varför du tycker om hästar så mycket" och "det är inte så svårt som det ser ut", hon hade nån tanke på att hon var för gammal och tung för att kunna rida. Men nehe då, inga sådana argument längre! hädanefter blir det kanske lättare att få med mig henne på hästarragemang, hoppas det iaf.

Vilken underbar tråd! Jag tog en "paus" från ridningen i 15 år men tränar och tävlar nu aktivt, och kan inte förstå hur jag någonsin kunde överleva utan min fux. :)

:) Hejsan! Hi, hi, samma sak för mig. Höll på i många år, som yngre, men blev allergisk och slutate. När min dotter tjatat om ridskola 2 år gav jag med mig. Det blev mer och mer tid på ridskolan, sen en hyrhäst, och nu har jag och dottern en underbar halvblodsvalack, och jag tillbringar flera timmar om dagen i stallet. Städningen blir lidande, maten enklare, dom fina kläderna blir billiga, till förmån för ny sadel, körsele och annat ha, ha. Man kan säga jag är nykär. 43 år och nykär. De roliga är att det som så länge legat glömt nånstans i bakhuvudet, ploppar fram när det behövs. Så jag säger grattis till dig. Njut av lyckan att vara "häst-tjej"
"Halvblodsmatten"

Rolig att se så många äldra upp i sadeln, och modig att uppge sina ålder!
An Ol Timer Sa
"The Older The Violin, The Sweeter The Music"
Lita tråkig att det finns ingen Gubbar med.
Arizona

Lätt att missa, tack, Se Ranger is one of the boy´s.
Cool
Arizona

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: Magiana
·
Gnägg Hej allihopa! Jag ska försöka fatta mig kort, men har iaf ett dilemma som jag gärna vill ha hjälp med :) Jag är 22 år gammal, har...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: lisa412
·
Ridning Har ridit mer eller mindre hela livet, tävlade mycket på ponnynivå, fram till 16 år ungefär. Hade sedan uppehåll pga studier, barn, osv...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 200
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod...
2
Svar
20
· Visningar
2 760
Senast: jennyth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar