Kärringen är galen

Sv: Kärringen är galen

Apselut! Håller fullständigt med, man måste ha ett träns till varje huvudlag. Och så måste man ha matchande schabrak o benlindor, helst i regnbågens alla färger:p Just nu har jag snorgrönt, förra månaden shoppade jag i blått...

Apselut! Håller fullständigt med, man måste ha ett träns till varje huvudlag. Och så måste man ha matchande schabrak o benlindor, helst i regnbågens alla färger:p Just nu har jag snorgrönt, förra månaden shoppade jag i blått...

Sitter här och glor på det nya kandaret, nya ridhandskarna och de nya ridbyxorna som är i svart för att matcha sadel. Imorgon hämtas nytt schabrak - det svart med. Skall inventera förrådet på lindor och se vad som behövs där.

Har också inhandlat ett par grå kritstrecksrandiga ridbyxor. Det kommer funka med det svarta men måste ju matcha mig med dessa. Tror inte det blir några stora problem då jag är tossig i grått.

Ja just det, måste ju skaffa svart till överkroppen också.

Köpte vit bil idag. Trailern är grön. Hur löser vi detta?

Nåväl, kärringen är tokig, helt klart.

Pssst. Om du har en fux, skaffa inte chockrosa lindor som jag gjorde. Fuxen sträckte fram ett ben och gav mig en min som sa "Allvarligt talat. Ser du inte själv hur det skär sig?" och såg mycket förnärmad ut. Har ingen fux längre men tror inte min kocketta kille skulle uppskatta chockrosa lindor på sina ljusbruna ben. Rosa är ju för tjejer.

Vårt häst är mörk brun, jag vill ha vitt schabrak, vita benlindor men dottern vill inte ha det på hästen, hon unga människan säger att det är opraktiskt? och att man har sånt på tävling, saker i vitt!! Red en häst i sommras och äntligen fick jag rida en häst med vita benlindor! Ohhh vad snyggt det var. När jag fyllde 50 i höstas då fick jag vita fleeslindor till hästen så nån gång ska jag rida honom i vitt, finns ju tvättmaskin. Fick även presentkort på 1000:- på vår lokala ridsportaffär för att köpa nya ridbyxor m.m. till mig själv men vad blev det? Nu har hästen en ny fin ryktborste (dyr och lyxig men mycket bra) schampo och ett nytt silvrigt/svart 100gr täcke, tanten får rida i dotterns avlagda byxor, inte så noga ute på landet vad tanten har på sig viktigast att hästen ser fin ut. Min dröm förut var att ha en kraftig mörk fux med massa hovskägg man o svans, vita strumpor o bläs, hästen vi har är inte en vit prick, ynklig man o svans inge hovskägg alls (fullblod) men han är den vackraste häst som finns tycker jag

Min gubbe är ingen återfallare utan började från noll till att hoppa upp och rida vårt förra varmblod med bara ett grimskaft :D :laugh: nu har han börjat tänka mer på säkerhet och använder två grimskaft istället :)

Han har provridit alla våra hästar med grimskaft, för han tycker att klarar han det då kan jag rida med träns och sadel.

Vissa karlar är bara för underbara :love: Min 50-åriga gubbe har också det senaste året hängt med rätt mycket ut i skogen på hästryggen utan att nånsin ha ridit förut. Själv är jag med ålderns rätt ganska försiktig, men han vill helst blåsa på i full galopp mest hela tiden. Ibland kan det se lite roligt ut, och jag har lite försynt föreslagit att han kan väl följa med och ta lite ridlektioner. Men det är han helt oförstående inför "Varför då, jag kan ju redan rida!". Tänk om man haft det självförtroendet och det oförskräckta modet :D.

Jag köpte först en vit bil och en vit transport. Bytte den vita bilen mot en annan vit bil (såklart!). Men sen köpte jag en blå transport:o! Det löste sig rätt ok när jag behövde en fyrhjulsdriven bil (för att kunna åka på vintern utan att fastna), det blev en blå såklart! Gjorde inget att vi fick åka 25 mil för att hämta den!

Här är en skogstokig tant till!

Red som ung och kompisarna hade häst men jag fick inte köpa någon för mina föräldrar. Köpte min första egna häst när jag var 27 år (-95) och sedan dess har jag haft häst. Intresset blir bara större och större och man inser hur lite man vet egentligen. Rider på ridskola sen -92 och vi hotar vår ridlärare med att hon måste starta en pensionärsgrupp när vi kommer till upp i den åldern. Hon lär ju vara pensionär då också och ha all tid i världen.:D

Hoppning är varken min eller hästens grej utan vi gillar att hålla till i skogen. Försöker rida på bana någon gång i månanden och för två veckor sedan ställde vi faktiskt upp i Clear Round hoppning. Vi tog oss över hela 40 och 50 cm.:eek: Det var fjärde gången hästen hoppade på bana och första gången han hoppade en hel bana öht. Fick lite blodad tand eftersom det är bra miljöträning för min 5-åring så vi kanske ska vara med på söndag igen.

Sadelkammaren är sprängfylld med grejer och när jag är i stan kommer jag hem med hästgrejor istället för kläder till mig själv. Tror mina pållar (2 st) har minst 25 täcken ihop. Hänger 6 st sadlar där också och ett antal träns, grimmor, benskydd, vojlockar, schabrak osv...

Jag köpte först en vit bil och en vit transport. Bytte den vita bilen mot en annan vit bil (såklart!). Men sen köpte jag en blå transport:o! Det löste sig rätt ok när jag behövde en fyrhjulsdriven bil (för att kunna åka på vintern utan att fastna), det blev en blå såklart! Gjorde inget att vi fick åka 25 mil för att hämta den!

Eftersom det är syster ysters trailer så tror jag inte hon uppskattar ifall jag drar iväg och byter den mot en vit. Syster ysters bil är dessutom röd. Kom hon med röd bil och vit trailer skulle hon se ut som en sjuktransport.

Står dock en vit trailer i stan till salu. Ny servad och billig. Men behöver jag tillgång till en till? Näää. Har inte heller plats för den.

Vissa karlar är bara för underbara :love: Min 50-åriga gubbe har också det senaste året hängt med rätt mycket ut i skogen på hästryggen utan att nånsin ha ridit förut. Själv är jag med ålderns rätt ganska försiktig, men han vill helst blåsa på i full galopp mest hela tiden. Ibland kan det se lite roligt ut, och jag har lite försynt föreslagit att han kan väl följa med och ta lite ridlektioner. Men det är han helt oförstående inför "Varför då, jag kan ju redan rida!". Tänk om man haft det självförtroendet och det oförskräckta modet :D.

Ja och det värsta är ju att min faktiskt rider bättre än jag,ok kanske inte den snyggaste stilen,ser lite Zeb Macahan ut med flaxande armar..:eek:
men han började galoppera första gången efter typ 2 ridturer och då snackar vi full fart..En annan ska ju känna efter ...nja inte idag...har ont i knäet..mensvärk...eller andra undanflykter :D
Skulle oxå vilja vara så naturlig med hästarna och inte tänka så mkt hela tiden.Jag ser ju framför mej hur jag flyger av och bryter armar o ben :eek:
men en av oss måste ju kunna ta hand om våra småbarn om det händer...så det får väl bli jag då :)

:D Jag känner igen det där med en massa undanflykter:o Mina töser brukar ibland bli dödligt uttråkade när vi rider eftersom jag tenderar till att komma på massor av skäl till att inte galoppera som värsta Zorro:p men dom har ju som inte fattat detta med att det gör ONT:eek:JätteONT att åka av och eftersom jag nu officielt är tant tar det längre tid för helning:crazy: men jag kämpar på... och njuter... Hurra för oss gamlingar i sadeln....(men jag hade ju föredragit att jag börjat med ridning när jag var yngre, för då är man MODIG):rofl:

Pssst. Om du har en fux, skaffa inte chockrosa lindor som jag gjorde. Fuxen sträckte fram ett ben och gav mig en min som sa "Allvarligt talat. Ser du inte själv hur det skär sig?" och såg mycket förnärmad ut. Har ingen fux längre men tror inte min kocketta kille skulle uppskatta chockrosa lindor på sina ljusbruna ben. Rosa är ju för tjejer.

Jag har gammelrosa grimma till mitt fuxsto, passar hur bra som helst, som den prinsessa hon är! ..och lila fleecetäcke...

Hej!

Skönt att höra att det finns fler som är som jag!
Jag är lika hästtokig nu som jag var vid 12. Tänker på hästar på all ledig tid. Jag och min dotter har haft häst i två år nu. Resten av familjen är periodvis rätt trötta på oss. Vi får anstänga oss för att inte ta upp hästsnack vid matbordet.

Sitter här och glor på det nya kandaret, nya ridhandskarna och de nya ridbyxorna som är i svart för att matcha sadel. Imorgon hämtas nytt schabrak - det svart med. Skall inventera förrådet på lindor och se vad som behövs där.

Har också inhandlat ett par grå kritstrecksrandiga ridbyxor. Det kommer funka med det svarta men måste ju matcha mig med dessa. Tror inte det blir några stora problem då jag är tossig i grått.

Ja just det, måste ju skaffa svart till överkroppen också.

Köp en vit trailerdekal med nån snygg häst på, och klistra på trailern vet ja! Eller tvärtom, en snygg grön dekal med häst till bilen!

*kl*

Vilken lycka! Dotterns Min Häst-tidning kom idag och det är en Mulle-special :laugh:

*kl*

Vilken lycka! Dotterns Min Häst-tidning kom idag och det är en Mulle-special :laugh:

När kommer den ut i handeln?

Bor i liten byhåla där alla känner alla. Tror inte de går på att jag köper en till dottern, då samtliga vet att jag inga barn har. Skall luska ut hur jag kan smuggla ut en ur butiken.

Mulle är ju bäst!

När kommer den ut i handeln?

Bor i liten byhåla där alla känner alla. Tror inte de går på att jag köper en till dottern, då samtliga vet att jag inga barn har. Skall luska ut hur jag kan smuggla ut en ur butiken.

Mulle är ju bäst!
På torsdag ska den finnas ute i affärerna. :) Du får leta upp ett dolt hörn av affären och läsa den där. *ler*

Har läst dotterns alla hästböcker flera gånger, förut var lyckan var stor när Pollux kom i brevlådan, västa var att jag inte fick öppna paketen först utan det skulle dottern göra själv. När hon sen blev äldre och inte ville ha Pollux längre då blev jag riktigt ledsen. Bäst är serien "Fullblod" och "Svarta Hingsten" började läsa Svarta Hingsten för ca 40 år sen och läser den än i dag, kan dom utan och innan. När det är loppis så kollar jag alltid efter hästböcker, köper travar med böcker och sen hem o läsa sen kan man skänka tillbaks dom till nån annan loppis.

Jag fick också njuta av dotterns Pollux-böcker i flera år, men kunde inte med att tvinga henne fortsätta vara med i Pollux när hon tyckte hon var för stor :)

Hittade till min lycka en låda med Walhström böcker. När jag red Baloo o.s.v. Massa hästböcker. Hittar jag bara min gamla påse med minhäst skall jag tapetsera en byrå med lena furberg serier. Fast Min Häst nr 1 (Ja jag har den någonstans) skall in på förvaring.

Nu ska jag in till stan och tanka bilen och köpa min häst. *host host*

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: Magiana
·
Gnägg Hej allihopa! Jag ska försöka fatta mig kort, men har iaf ett dilemma som jag gärna vill ha hjälp med :) Jag är 22 år gammal, har...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: lisa412
·
Ridning Har ridit mer eller mindre hela livet, tävlade mycket på ponnynivå, fram till 16 år ungefär. Hade sedan uppehåll pga studier, barn, osv...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 200
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod...
2
Svar
20
· Visningar
2 760
Senast: jennyth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar