Kärringen är galen

Sv: Kärringen är galen

Tant Mia kommer fran Gbg or nara till dar sa om du ar nagotlunda nara ar det bara en timme eller tva med taget..

Nu är det inte riktigt så djupt som det ser ut.Stallägaren har varit så toppen att han kört upp en bana med snöslungan:)
DSC_0196.jpg

Här har vi då en tant som behöver peppning för att komma igång igen .... Har inte ridit sedan i somras, känner mig ringrostig och feg till tusen och hittar på tusen ursäkter för att skjuta upp det ....

Lite peppning var det:D
Frisk luft,motion, blir alltid på bra humör när de kommer springande när man ropar.Ringrostigheten går fort över,allt kommer tillbaka fort när man väl börjar.Oki för träningsvärken ,när muskler gör sej påminda som man glömt att man hade:)
Hälsningar från en "tant" som ska ut till 3 huliganer snart:angel:

Tackar tackar!
Ska ut och longera ett par av madamerna nu, det är väl en liten början, så får jag se om jag kanske sitter upp lite i morgon ....

Solen skiner, en underbar dag... Ja gammeltant Fjanta skall motioneras .. trodde jag..

Kom inte langre an till koffee koppen och sa akte den ur handerna.. full med koffee forstas.. Jaha, da provar vi att fylla pa vattendunkar for paddocken.. Banne mig om jag kan lyfta dem suckers.. Det var att slapa ut dem pa snon.. Men pallar fick vatten i alla fall..
Sa det blir ingen ridning idag i alla fall.. vagar inte mig pa att ens kora da det inte finns mkt kraft i de dar tassarna.. Jag tycker INTE det ar roligt alls det har..

Sa efter att nu fatt beklaga mig lite skall jag FORSOKA ga ut och pilla med lite manar och svansar, om jag kan halla i borsten vill saga haha..

Jag ar radd att det inte blir sa mkt mer ridning framover, i alla fall inte tills unga madam har blivit ridbar. Hon har bred rygg nog att halla en sidesaddle..

Jaghoppas ni alla har en underbar varhelg, snart borjar det droppa ordentligt hoppas jag, och vi kan se lera igen.. woohoo nastan sa jag langtar efter den..

tant Pinto, det ser jatteskont ut det dar. Hur mkt sno har ni?

Usch det låter inget vidare med dina händer,var rädd om dej.
Mmm vem längtar inte efter våren,brr termometern stod på -22 när jag vaknade imorse,som tur var blev det bet. varmare på eftermiddagen så det blev härliga ridturer i solen.Fast unghästen får en viloperiod nu när dottern är bortrest.Svårt att säja om snömängden skulle gissa på runt 70 cm fast där det yrt går det upp till magen på min lilla bushäst

Idag är det bara minus 1 här!
Tömkörde ena stoet igår, en lång runda i skogen, och blev så sugen på att sitta upp. Men det är så halt på de ställen där solen ligger på under dagen, och jag har oskodda hästar, så jag vågar inte ge mig ut. Det får bli tömkörning och promenader nu tills leran är tillbaka! Trodde väl aldrig att jag skulle sakna den, men det gör jag faktiskt nu!

Vilken härlig tråd! Här finns en till som blivit mer hästgalen med åren.:) Är nu snart 50 och är en riktig hästtant! Jag red mycket som tonåring och hade egna hästar, sen kom man, barn och hus emellan.
Dottern har ridit mycket och vi for på tävlingar nästan varje helg, men hennes intresse svalnade och jag tog så smått över dotterns D-ponny. Nu rider jag dressyrlektion varje vecka och det är så himla kul! Inser att det går att "lära gamla hundar sitta". Vi lär oss nya saker hela tiden och börjar bli riktigt samspelta:banana:
För ett år sedan importerade jag en Frieser korsning från Holland. Fattar inte att jag vågade, men jag fick hem en riktig pärla! Hon blir två i maj, så snart börjar äventyret:eek:
Har tömkört och löshoppat lite och vill försöka rida in själv......ja kärringen har nog blivit galen!

Oj ledsen att jag inte svarat på ett tag;) Hade glömt bort tråden.
Jodå det går bra. Var på två dagars inkörningskurs i somras, tyvärr har del 2 av denna blivit skjuten på, men hon har dragit, linor, svängel, bildäck och släpa. Hon var fantastiskt duktig och nöjd med att dra. Verkar som klippt och skuren för denna uppgift. Vi tömkör en hel del. Inridningen går framåt, men nu har det varit lite segt pga väglaget. Vi har ridit för tränare två gånger. Tyvärr blev det ett långt uppehåll i höstas pga att hon drog på sig en luftvägsinfektion.

Här är andra gången:
DSCN2321.jpg

Här lite tömkörning i skogen:
DSCN2262.jpg

Här testar vi den bomlösa sadeln för första gången:
DSCN2211.jpg

Ursäkta bildbomben, men är så glad och vi lär oss så mycket av varandra. absolut det bästa jag gjort (förutom barnen då;))

ska nu läsa in mig lite på tråden igen:)

Härliga bilder!!
Nu har jag äntligen kommit upp på hästryggen igen, igår var jag ute en barbackatur på ena arabstoet! Maken följde med ledandes det andra stoet, och det var så härligt i solskenet.

harligt harligt och solen har borjat komma ut och det drippar fran mitt tak. pallarna lamnar halften av sig sjalv i paddocken och borjar se ut som hastar och inte teddybears..

jag ser faktiskt en ridtur snart, sedan vagen har borjat "lacka grus" och ar bar snart...

pratade med manniska igar och aven hon klagade pa den har vintern, verkar som alla ar trotta pa det.. men finns inget att gora men att leva med det..

sa nu skall saker ske har, hinkarna fryser inte langre, hastar ar glada och sa aven jag..

har inget datum annu, men det later som andra weekend i april, alltsa efter pask.. (9 april-11 april).. lat mig veta vem som ar intresserade att komma

Vad hade du tänkt dig? Känns tyvärr lite långt, jag har 42 mil till Rottneros:crazy: Annars låter det ju trevligt att träffas!

Tufft gjort att rida ut barbacka:)
Inget för mej ,lär garanterat ligga i backen när hon brallar iväg

Haha, ja, vissa hästar är kanske inte så lämpade att ta en barbackatur på ...! Men jag är så feg att jag känner mig tryggare när jag rider barbacka eftersom jag tycker att jag "ramlar av" lättare då än med sadel ...

För att förtydliga mig själv lite, jag inbillar mig att avramlingen (som jag alltid är beredd på ...) blir mer odramatisk om jag rider barbacka! Ursäkta den klumpiga formuleringen i förra inlägget!

Mmm mkt möjligt men jag är för feg för att rida barbacka.Satt löst idag ändå,var en älg som stod och blängde på oss.Och dem tycker hon inte om så hon ställde sej på bakbenen och sen blev det en helomvändning och full galopp:eek:

Jo visst är det kul! Plötsligt har man tid för sig själv och faktiskt lite bättre ekonomi också! Har tyvärr inte så bra bilder, bara en mobilkamera, men det ska snart införskaffas nå´t bättre! Håll till godo!
DSC00224.jpg
Sommaren 2009
DSC00048.jpg
Gamla Charlie 22 år
271.jpg

DSC00251.jpg

Vintern 2010
140.jpg
Vintern 2010

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 234
Senast: Magiana
·
Gnägg Hej allihopa! Jag ska försöka fatta mig kort, men har iaf ett dilemma som jag gärna vill ha hjälp med :) Jag är 22 år gammal, har...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: lisa412
·
Ridning Har ridit mer eller mindre hela livet, tävlade mycket på ponnynivå, fram till 16 år ungefär. Hade sedan uppehåll pga studier, barn, osv...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 200
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod...
2
Svar
20
· Visningar
2 760
Senast: jennyth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar