Sv: Kärringen är galen
*KL*
Får man presentera ännu en äkta tant?!
Jag är 52 och började om för fem år sedan... Efter ett totalt hästliv som tonåring, ett kortare återfall som 30 åring är jag nu äntligen hästtokig igen.
Jag kämpar just nu med en hel del rädsla efter ett halvårs riduppehåll pga bruten nackkota med totalt hästförbud som följd. Jag är läkt nu men är livrädd för att jag inte ska klara att ta upp ridningen igen. (jag har en femåring som inte på något vis är en stabil ridhäst än och en hrm som ska ridas in i sommar;-)
Nackkotan gick när jag plötsligt slog en baklängesvolt över rumpan på fem åringen i somras.... jag vet inte riktigt vad som hände för jag låg avsvimmad på ridbanan när jag vaknade så att säga... (med blåmärken på höften där hästen stått och krafsat på mej för att få mej att gå upp;-) Jaaa blåmärken på alla andra ställen också men inte hovformade;-)
Jag önskar jag hade en superbussig häst att träna upp självkänslan på, för det som jag är allra räddast för är inte att jag kommer att ramla av igen utan att bli tvungen att inse att jag måste sluta rida...
Jag markarbetar mina hästar väldigt mycket..vi leker med frihetsdressyr och skolning, det tröstar jag mej med att jag nog alltid kommer att kunna göra det i alla fall, och frågar man hästarna så gillar de det mest av allt!...
Det enda dåliga med att vara TANT är att man går SÖNDER helt plötsligt när man ramlar av...och att man inte köper avramlingssäkra hästar;-) Men nu har jag investerat i en bra väst och en ridhjälm som jag kommer att vilja använda i alla fall
Detta är min femåriga snygging
Här är mitt inridningsprojekt
Och det här är min läromästare som gick bort i tarmvred mellan jul och nyår...det värsta som någonsin hänt mej...