Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Kaos är väl att ta i ändå.

6B3413FA-CCB0-4D8E-99A8-32667805A4D1-11672-0000118A062D5D10.jpg

Min bil är kaputt :cry: så nu blir det volvo i säkert ett par månader. Bah.

Så det var trädet ändå då :cool:

Här är det väderkaos iaf :bump:

Här i linköping är det lugnt, uppehåll nu och plogbilarna verkar köra ikapp här :) +1.9 grader så nu smälter snön:cry:

Nja efter några år av pendlande genom stan i rusning så har iaf jag tyckt att det mest är tvärstopp i högerfilen, just för att det är påfarter och avfarter medt hela tiden. Vet jag att jag har tre mil rakt fram så vill inte jag ligga i högerfilen och gasa-bromsa-stanna...osv.
Jjag ligger i mitten och tar mig ut till höger i god tid innan min avfart.
Vill jag köra om så tar jag vänsterfilen. Men är det mitt i rusning så väljer man en fil o ligger där helt enkelt. Alla kan ju ej trängas i högerfilen ?

Man har mitten till om det är fullt i höger. Sen fyller man på mitten...

Frost i gräset? Colorado?... hmmm ;)

Nu har jag nog aldrig kort runt Stockholm utan att det varit ganska fullt i alla filer ...

Frost i graset i Colorado kanns som ganska naturligt just nu ...

ScreenShot2012-12-15at112129AM_zpsc377a9c7.png

Nu har jag nog aldrig kort runt Stockholm utan att det varit ganska fullt i alla filer ...

Frost i graset i Colorado kanns som ganska naturligt just nu ...

ScreenShot2012-12-15at112129AM_zpsc377a9c7.png

är det fullt så är det fullt, stora delar av lokalbefolkningen betraktar dock höger körfält som något som man inte ska bry sig om.

golit som sällan har anledning att passera sthlm i Stau, noterar att lokalbefolkningen inte håller till höger.

har har det snöat hela dagen. Vi har hallt oss borta fran vagarna, men just nu sa verkar skogen mindre halkig an nagon annanstan :crazy: (aven med nya dubb dack sa star volvon och bara spinner ibland beroende pa korsning nar vi aker in till byhalorna :crazy:). farsans bil ar inne i varat garage for lagning, sa han har lanat morsans v70, den har DEFFINITIVT dalig dack, nara pa som att kora runt med sommar dack :eek: (inte forsta gangen hon har bilar med daliga dack, sa kanner mig knappt chockad, som tur ar sa kor hon inte sa mycket eftersom hon bor centalt och hade jag rad skulle jag kopa ny i julklapp at henne)

Strom avbrott hade vi ocksa inatt. Men det var pa igen nar vi vaknade (tur for honorna att det inte var alltfor kallt, tror inte resten av familjen blir sa glad om man tar in 18 hons i boningshuset for att det ar kallt i deras hus :rofl:)

Kl, Själv körde jag fast igår kväll då vår lilla grusväg inte var plogad utan drivorna var rätt höga på sina ställen :-) Brukar "gasa och hoppas" men hade glömt slå av antispinnen på bilen så det tog ju tvärstopp 100meter från huset :-)

Foto0057.jpg

Kl, Själv körde jag fast igår kväll då vår lilla grusväg inte var plogad utan drivorna var rätt höga på sina ställen :-) Brukar "gasa och hoppas" men hade glömt slå av antispinnen på bilen så det tog ju tvärstopp 100meter från huset :-)

Foto0057.jpg

Härligt kaos där :)

Hade just en diskussion med kompisen om fenomenet anti-allt möjligt som inte fanns när vi tog körkort, inte ens krav på vinterdäck eller bälte, och då fick man lära sig köra bil "på riktigt" utan att ha nåt att lita på och fram tog man sig alltid ändå. Jag har varken ABS, anti-spinn eller anti-sladd på min nuvarande bil, har aldrig haft det på någon bil öht. och inte heller blivit stående i nåt dike eller nån driva än så länge. Däremot har jag dragit upp ett antal ur dikena genom åren som överskattat tekniken och hållit "sommarfart".

Och jag har precis "avnjutit" dagens sjunde strömavbrott. Vi får väl se hur länge vi får behålla elen den här gången.

Och då var det 33 bilar ute på vägen och inte 330.000. Det har väl lite med det att göra också.

Min första bil var en fyrväxlad saab utan insprutsmotor, inte vet jag om jag kör bil bättre för det.

Haha bilen höll för dikeskörningen (fick möte) men inte bärgningen. Kofångare och allt släppte när de skulle dra loss den sista biten. I svetsfogarna. Bra skit, Citroën.

Haha bilen höll för dikeskörningen (fick möte) men inte bärgningen. Kofångare och allt släppte när de skulle dra loss den sista biten. I svetsfogarna. Bra skit, Citroën.

I går upptäckte vi att skyddet under motorn hade knäckts av och hängde på trekvart. Tack snö! Skitbil. Seat Ibiza.....:mad:

Två bilar har lagt av för mig. Först min egna Golf sen mammas Audi jag lånar tills hon kommer hem. Audin fick vi igång med draghjälp men golfen är det värre med. Tror inte det är enbart batteriet. Luktade bränd plast när jag försökte få igång den.

kl

Dagens kvällsunderhållning i form av busskaos utanför fönstret:

Den blå bussen har kört in på en gata där det inte alls är meningen att bussar ska köra. Han skulle nog göra plats för den röda bussen att svänga. Den röda bussen hindrar bilarna i båda körriktningar trots esplanaden. Den blå bussen kommer varken framåt eller bakåt och står på en återvändsgata så de bilar som vill in eller ut är mindre glada :p

Alla är väldigt arga på ägaren till den röda bilen som är felparkerad och hindrar bussens att ta sats och försöka svänga runt, vilket gör att den fastnar hela tiden. Högst upp i bild pågår ett annat litet kaos då bilarna försöker vända och köra tillbaka.

Det är inte snömängden som orsakar kaoset utan att det töat och snöat hela dagen och nu har det börjat frysa så gatan liknar mer än skridskobana med snöblask på än något annat.

photo-3_zpse7f8f25b.jpg

Och, jo, efter att vi skrattat klart gick vi (och många fler) ut och hjälpte till att skotta och sanda så bussarna kom iväg tillslut :p

Och då var det 33 bilar ute på vägen och inte 330.000. Det har väl lite med det att göra också.

Min första bil var en fyrväxlad saab utan insprutsmotor, inte vet jag om jag kör bil bättre för det.

Fast det säger "proffsen" - att "vi" som lärde oss köra utan alla finesser kör bättre på vinterväglag. Nu kan det förvisso bero på att vi har fler mil bakom ratten, men många menar att man faktiskt fick lära sig på ett annat sätt när det inte fanns ABS, antispinn, antisladd och 4wd på var och varannan bil.

Men shit! Vad bra det är med 4wd - vi bytte bil i höstas till det och idag kom första vinterväglaget - går som en dröm :love:.

Nu tycker jag väl att det enbart är positivt med ABS antisladd och antispinn. Det lär rädda många människor varje år. Det är ju bättre att köra fast i en driva (skånsk drivsnö, på vägen) än att sladda av vägen..

Min var också en SAAB, en tvåtaktare som jag förvandlade från ett rostvrak till bruksbil och den fanns inte ens bälten i. Det var då jag lärde mig gassvetsa ordentligt, migsvets var inte var mans egendom på den tiden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve