Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vräker ner och blåsten gör det inte bättre...Skit oxå.
Bara man kommer hem å inte fastnar...
Sambo har kört min bil i diket. Rejält. Tur att han har elva timmar på sig att få loss den... Och att det var på väg hem efter att ha kört mig till tåget.
Så då är det kaos hos dig då . Här har det nu börjat blåsa upp halv storm o snart kommer snökaosetDet är så snorhalt hos oss. Trots jättebra Hakkadäck glider jag vid korsningar både när jag stannar och spinner när jag ska iväg. Jag känner att det småsläpper lite när jag kör också. Lite lössnö på det och det blir kalas att köra!!
Jag är så trött på Norrland vs södra Sverige och lite snö. Jag har kört bil ungefär lika länge i Norrland Norrland som här nere och den halkan som finns här finns inte norrut. Dessutom är det skillnad på 4 dm snö när det är -15 och -2. Densiteten och egenskaperna blir helt annorlunda på snön.
Men jag upplever det som att luftfuktigheten går ner allt eftersom vintern fortskrider och då blir det inte dessa halkproblem. Jag har till och med suttit på en stillastående buss som bara gled över vägbanan. Jag lovar att jag aldrig varit med om det under mina 30 år i Norrland.
Någon annan som minns den enorma halkan vintern 2006/2007? Det var helt galet. Jag hoppade till slut av bussen och gick hem. Vi skulle ha kvällsmöte på jobbet men stod över.
Men det där var väl dumt? Jaja, har man inte jobb ändå så skaffar man sig det.Sambo har kört min bil i diket. Rejält. Tur att han har elva timmar på sig att få loss den... Och att det var på väg hem efter att ha kört mig till tåget.
Nej, man gör som golit säger och ligger i högerkörfältet oavsett om det är 2, 3 eller 4 och fler filer. Det flyter inte bättre annat än för möjligen mig som ligger i höger fil och kör om alla felfilare. Så mycket filbyten behöver man inte göra för att underlätta påfart på motorväg att det är ett problem, problemet är alla nötter som ligger i fel fil och inte kommer ihåg trafikreglerna.Jag ligger i mitten för att det flyter på bättre då.
Nej, man gör som golit säger och ligger i högerkörfältet oavsett om det är 2, 3 eller 4 och fler filer. Det flyter inte bättre annat än för möjligen mig som ligger i höger fil och kör om alla felfilare. Så mycket filbyten behöver man inte göra för att underlätta påfart på motorväg att det är ett problem, problemet är alla nötter som ligger i fel fil och inte kommer ihåg trafikreglerna.
När vi flyttade ut från tullarna gled vi fram så fint med hästtransporten i högerfilen i snökaoset, det var mer eller mindre tvärstopp i mitt- och vänsterfil, så tack alla den gången som inte kan trafikreglerna, vi hann köra många vändor med transporten innan vi tömt allt och flyttade in i huset.
Nej, du ska ligga högra körfältet. Oavsett om du tycker det är det är långt till du ska köra av.
Man ska inte ligga i mitten för att det är bekvämt.
<snip>
Dessutom är det skillnad på 4 dm snö när det är -15 och -2. Densiteten och egenskaperna blir helt annorlunda på snön.
Men jag upplever det som att luftfuktigheten går ner allt eftersom vintern fortskrider och då blir det inte dessa halkproblem. Jag har till och med suttit på en stillastående buss som bara gled över vägbanan. Jag lovar att jag aldrig varit med om det under mina 30 år i Norrland.
<snip>
Men var är kaosvädret?? Jag ser inte det, jag bor trots allt i Sverige, så om det gäller hela landet borde jag vara drabbad
Om alla ska ligga i hoger korfalt vad har man da de i mitten till?
Har var det frost i graset i morse men vi forvantar oss 15-20*C i dag.
Man har mitten till om det är fullt i höger. Sen fyller man på mitten...
Frost i gräset? Colorado?... hmmm