Känna av när hästen tänker hoppa av...

Sv: Känna av när hästen tänker hoppa av...

Olinda skrev:
Men det måste vara lättare med stahopp och likande där kan man ju mäta innan var man ska börja springa och har bara ETT hinder (dock lite högre ;)) och sen behöver man ju inte övertyga någon annan om "jo nu ska du visst korta ihop dig här" som inte alls känner för det just då..

Tja vad vet du om vad staven lever för eget liv, finns säkert dom som har skyllt på det oxå :angel:

Precis men hur tränar du in det jo genom att köra mycket antar jag, inte att springa jämte på marken för att få "hästkänsla".

Humelibumlan skrev:
När kan du komma? :angel: ;)
Jag kan kanske ta med Humlan till Marthas träff i sommar... :idea: :p

Nä inte den, den vill jag inte ha :p

Vi snackar om STAVhoppningstavar här nu inte dina jäkla massagestavar!!!!! ;) :angel:

fio. skrev:
Nä inte den, den vill jag inte ha :p
Mhä! Vad du är otacksam! :mad:
En av "framtidens" hoppryttare som bor i min närhet, har faktiskt löshoppat Humlan och tyckte hon hade jätte fin teknik. Så du ska minsann vara tacksam! :p

Humelibumlan skrev:
Mhä! Vad du är otacksam! :mad:
En av "framtidens" hoppryttare som bor i min närhet, har faktiskt löshoppat Humlan och tyckte hon hade jätte fin teknik. Så du ska minsann vara tacksam! :p

Jaaaa!! Vi gör om detta till en "min travare kan visst hoppa" - tråd!! ;)

:rofl: :bump: :rofl: :bump:

Olinda skrev:
Precis men hur tränar du in det jo genom att köra mycket antar jag, inte att springa jämte på marken för att få "hästkänsla".

Naturligvis, men att kunna utvecklas bör man ju ha lite känsla för det man gör.....om jag så sitter o kör i 15 år så betyder det ju inte att jag har bra tempobedömning..

martha skrev:
Naturligvis, men att kunna utvecklas bör man ju ha lite känsla för det man gör.....om jag så sitter o kör i 15 år så betyder det ju inte att jag har bra tempobedömning..
Att bedömma tempo tycker jag är jättesvårt, det beror ju helt på vilken häst man kör. :crazy:

//Humlan ska förmodligen hålla tyst eftersom hon inte läst hela tråden :o

LenaH skrev:
Jaaaa!! Vi gör om detta till en "min travare kan visst hoppa" - tråd!! ;)

:rofl: :bump: :rofl: :bump:

:banana: :bump: :bump:

Men jag tror "dom andra" har lite svårt att hitta hit så det blir ju bara vi då :devil: Fast å andra sidan brukar det ju ändå vara det :angel:

Humelibumlan skrev:
Att bedömma tempo tycker jag är jättesvårt, det beror ju helt på vilken häst man kör. :crazy:

//Humlan ska förmodligen hålla tyst eftersom hon inte läst hela tråden :o

Nä men vaddå, har du känslan så har du annars får du väl springa brevid och öva :angel:

visst blir du förmodligen bättre med "medfödd känsla" allt blir enklare då men har du iallafall lite så kan du iallafall öva upp den så den blir bättre genom att träna/köra mer, precis vad trådskapren frågar efter hur hon ska göra, uppebarligen har inte den ulitmata medfödda känslan eller har inte "upptäckt" den ännu, då har han vara två val att öva eller lägga ner...

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
491
Senast: Mirre
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 098
Senast: cewe
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 388
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
774
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023