Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har bara 3 kaniner nu (har minskat ner) Alice är nu medek i kaf och har hoppat 65 cm i höjd, längd har vi börjat träna nu när hon fyllt 1 år och hittills tog hon 140 med lätthet.Hon har nu börjat plocka pinnar i SKHRF oxå Lilla dvärgharen är lätt med pinnar men klarar svår här hemma lätt Sådan otrolig kapacitet och vilja att vara till lags! Alice är mer egen och går INTE att styra över. Hermelinen jag köpt är vuxen , 3 år i okt) och dräktig nu men har testat hinder och hon är mycket lättlärd, ska spara en unge efter henne och får imorgon hem en hane som är vildkanin/hermelin korsning, har haft en sådan som min första kanin för 13 år sedan och har aldrig kommit över hennes död
har du tävlat i höjd och längd med dem? jag har inte tävlat i det hitills, utan bara rak o krokig. Men hemma hoppade han runt 90 cm förra sommaren (längd), har inte provat nu på ett tag...
Ja alltså första gången hon hoppade höjd var på en inofficiell klubb då hoppade hon 50 cm och ville inte mer i regnet, sedan på en tävling i kaf 1 vecka innan hon fyllt 1 år och fick tävla, tävlade hon utom tävlan och klarade oxå bara 50 cm efter en trött dag med tävlingar. Men så sist i regn och rusk hoppade hon 65 cm och fick pinne, och hon är liten! Bara 1,5 kg men lång som en hare och vig och vilken vilja sedan Längd har vi inte tävlat ännu pga att jag vill träna det lugnt ett tag till först.
Ja nu på sön och i Alingsås den 9-10 juli, sedan hoppar en vän dem på Tjolaholm i aug när jag är på semester, sedan hoppar jag i Olofstrorp slutet av aug och sedan börjar jag blir stor (gravid då i 6:e mån) och då ka jag ej mer, då ska Alice paras
Sön och Tjolaholm är västkustens de andra kafs.
Tävlade idag i Krok Lätt. Min kanin kom 11:a, 2 plac. från pris och 3 plac. från pinne… *suck* Så är det varje gång. Det var fint väder och riktigt mysigt.
liten allmän fråga, det här med kopplena på kaninerna, ska det vara vanliga stumma kaninkoppel eller kan man använda flexikoppel? blir juh lite mjukare för kaninen om man inte är riktigt "med" i hoppen..
har ingen egen kanin själv men kusin har kanin och hoppar litegrann med henne..
Dels det, dels ser inte domaren om du håller kopplet sträckt eller inte och dels kan flexikoppel låsa sig mitt över hindret.
Kul att det finns många kaninhoppare här inne!
Själv har jag tävlat i 5 år, är medlem i Stockholms Kaninhoppare där jag även är vice ordförande. Har 6 vädurskorsningar och en hermelinkorsning här hemma.
Kika gärna in på hemsidan: www.gronangens.tk
Jopp, har ca 20 kaniner. Föder upp till utställning & hoppning. Tävlar i skhrf för Hönös & i Kaf för tvåstaddal! Denna våren har det ju blivit mkt utställning pga att en utav mina bäst hoppisar dog
ja tävlar i västergötlands kh
har tävlat i 5-6 år.
har bara fem kaniner hemma nu för tillfället.
en av dem (den äldsta) är msv i rak o krok och elit i läng och höjd
I morron ska jag tävla med kaninerna
efter ett helt års uppehåll av tävlande, men jaja.. Vi får hoppas det går bra i allafall.
Ska tävla med två kaniner, och vara med i sammanlagt fyra klasser. Blir stressigt, hehe..
Har tävlat i dag, kom etta i en klass med Wilma och två i en annan klass med henne. Hampus placerade sig inte men gjorde två godkända rundor ändå! Fick även ett vandringspris som gick till bästa honan över två lätt rak "Ruter Ess vandringspris"
Var i Falsterbo och tävlade i helgen. Gick hyfsat, inga placeringar men kaninerna hoppade fint trots värmen.
Jumia gjorde ett superlopp i finalen på söndagen
Lantbruksdjur
Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.