Kandar Gibbon Rambo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kandar Gibbon Rambo

Håller tummarna för att det passar! :D

Snart kommer vi vara en hel drös som lägger upp tjusiga bilder på rundsydda kandar :banana:!

Senast ändrad:

TYST!

Vill inte vara med i eran klubb.

a090.gif

Vi kanske får typ "porta" dig från denna tråden snart om det kan underlätta din ångest lite? :angel: :p ;)

man kan ju alltid göra en Hedwig - byta till döbert nosgrimma och låtsas som om man är nått :devil:

:rofl:

man kan ju alltid göra en Hedwig - byta till döbert nosgrimma och låtsas som om man är nått :devil:

:rofl:

Eller så kan man skaffa läderfärg och helt enkelt måla om det vita till svart.

Nej dubben! Håll dig borta från beställningsknappen. Gå bort ifrån datorn.

*ska försöka sluta hyperventilera*

GAH!

Nu sitter vi två stycken och dreglar över rundsytt. Såg i början av tråden att den var stel i lädret. Hur har den blivit efter lite smörjande?

KL

Näääe, nu har ni fått mig att beställa ett kandar. :( Är absolut inte i behov av det men en svag del av mig tänkte att det kunde vara kul att byta ut det där gamla tränset så nu är jag fattigare än för tre minuter sen. Missade att ta det fraktfritt också. Fy för er. :mad:

:D

och jag måste fortfarande vänta på att min ekonomi ska stabiliseras något innan jag har råd ( på lördag är den nog stabil :angel: )

KL

Jag är så här >-< nära att slå till på det rundsydda kandaret.

Som en av de första hip-hop låtarna går: "Don't push me 'coz I'm close to the edge"

Vill bara ha rapport från någon som har det hur det blivit i lädret efter några smörjningar.

Har också, pga er :mad::p beställt ett sådant kandar, men tänkte bygga om det till träns. Var inte själv om att missa att ta det fraktfritt heller hör jag :D

Alltså nu kommer det ju inte finnas några kvar när jag ska beställa mitt :mad: :angel: Jag ska nog använda mitt som kandar, men använda tyglarna och nosgrimman från mitt "gamla" kandar.

Kan ni sluta tjata om rundsydda kandar?

Har faktiskt hittat ett till för ett vettigt pris.

http://www.ryttargarden.com/shop/RYTTARGARDEN/images/shop/kandar stor.jpg

Jag beställde det kandaret förut för att få tag på de rundsydda tyglarna. Men det är ingen höjdarkvalité. Tyglarna är dessutom lite väl korta. Hålen på remmarna är också onödigt stora och spännet på nosgrimman sitter på sidan och inte i nacken. Lädret är heller inte så väldigt mjukt trots flitigt smörjande. Men jag använder som sagt tyglarna till mitt andra kandar och huvudlaget till ett träns med en annan nosgrimma.

KL

Morr spott fräs. Nu är man 445kr fattigare och ägare till tre kandar. Jag har ju fasiken bara EN häst. Eller, ja, jag rider ju syrrans pålle också men hon kan absolut inte ha kandarbettena. Annars så kan väl hon få ha det bruna.

Fast det jag köpte på Horze ska jag nu sälja. Någon som är på jakt efter ett svart flång nytt, enbart provat och numera välsmörjt svart kandar med bling pannband och hakar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka