Kandar Gibbon Rambo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kandar Gibbon Rambo

Och det sålde jag på tradera...:angel: Har sålt alla bling förutom mina två OS...:D Ska göra klart mitt med pärlor och sen får det vara bra...tror jag...hm

Jag gjorde faktiskt ett likadant med pärlor och strassrondeller. Slaktade ett rea-pannband från Jacson med silverspår i mitten. Knäckte mig nästan på att försöka få "sk-ten" att sitta fast med lim. Helt omöjligt att få bra - för det var ju för stor rörelse i lädret beroende på om man höll det rakt eller böjt efter huvudet..... Fick köpa nya pärlor och nya pärlor..... :devil::devil:

Men till slut så trädde jag upp rubbet på en smyckesvajer. Och den sydde jag fast med stygn med stora mellanrum - använde superstark björntråd och skinnål. Det funkade fint - för nu kan lädret röra sig oberoende av pärlorna... Det tål inte att granskas med lupp - men på lite håll ser det nästan proffsigt ut.

Tänkte ha det på mitt rundsydda kandar (nåja, fusk-rundsydda från Hansbo) men tonårsdottern blev så förtjust i det att det numera får pryda hoppetränset. Funkar med extrembling och pullarnosgrimma med ludd också :D Jag fick offra mig och ta det svängda OS-pannbandet med de stora blingstenarna till kandaret :angel:

0034.gif

Det var Viebo ridskola som gällde för mig. :D

*kl*
Då tråden numera handlar om annat än det som avsågs från början så stänger jag. Det finns ett flertal trådar där man kan prata "om ingenting". Annars finns alltid pm-funktionen *tipsar*

/b_a_l, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur