Kandar Gibbon Rambo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kandar Gibbon Rambo

Jag vet att när jag beställde så ringde jag in för att kolla. De hade fått 700 orders under jul och nyår på varor så hade liiiiiite att packa. Har ju varit klämdagar etc så packningspersonalen har varit lediga, liksom. Vi får nog rökna med något längre leveranstid.

Samtidigt kan de ha sagt det för att överraska med snabb leverans. Vad vet jag.

*kl*

men åh! Jag vill ha! :devil:

men törs inte beställa eftersom min häst har stort huvud, ligger på gränsen mellan full och xfull. :crazy:

Jag har redan ett kandar, rundsytt, men det är lixom inte rundsytt överallt :angel:
När jag såg det här kunde jag int motstå det :D

det är jag med men jag kan ju intala mig att jag kommer skicka tillbaka det för att motivera varför jag bara måste beställa det :angel:

jag är mest orolig för storleken, passar det inte som kandar lär det ju inte passa som träns heller...

hihihi, det är lite uppmuntran lixom, vardagen känns inte lika tråki när man väntar på ett fiiiint paket :angel:

Morr spott fräs. Inte ett jäkla paket i posten.

GAH! Jag vet ju att de har mycket orders och jag vet hur det är med sådant men jag vill ha mitt kandar NU!

Stampar ut i stallet och mockar istället.

Pga av den här tråden, sitter jag med beslutsångest: Beställa eller inte... Har någon av er koll på hurvida tyglarna brukar skilja sig i längd mellan cob och full? Samt att jag försöker bestämma mig om vitfodrad nosgrimma passar till häst med strimbläs...

Min häst har en bläs som mest är en strimma på mitten, kan ränka mig att det blir jättesnyggt :D
Ingen koll på tygellängden, men hur mycket brukar det skilja sig på vanliga träns?

Pga av den här tråden, sitter jag med beslutsångest: Beställa eller inte... Har någon av er koll på hurvida tyglarna brukar skilja sig i längd mellan cob och full? Samt att jag försöker bestämma mig om vitfodrad nosgrimma passar till häst med strimbläs...

Så stor skillnad mellan cob och ful tycker inte jag det är.

Vad det gäller det vita, min har inte strimbläs. Han har en rejäl lykta med hammare upptill. Breddar alltså ut mellan ögonen, och så har han vit haka. Funkar det inte med vitt så kan man alltid köpa ny nosgrimma, eller skaffa läderfärg och måla.

Min kära moder målade ett par av mina skor när jag var barn. Den färgen håller än. 35-40 år senare, liksom.

Kl
Tack vare den här tråden har jag oxå beställt ett...Största problemet nu är vilket pannband jag ska ha..:angel: Måste på nåt sätt försöka få på mitt finfina blingband, men det kanske inte går?

Sen är jag oxå osäker på storleken, beställde ett full, pållen har full på nuvarande kandar, men cob på tränset...

Jaja, återstår att se när det kommer! (VILL HA NUUUU!!):cool:

Har ingen aning. Jag har koncentrerat mig på att mäta pannband, nackstycke och omkrets på nosgrimma i butikerna, och har totalt glömt bort att mäta tygellängden.

Jag har hittat ett ställe som har 4-radigt blingpannband för 650 riksdaler! Visserligen inte ett OS, men vad gör det... Ser ju likadant ut. Så är frågan igen, beställa eller inte? En jobbarkompis undrade om jag skulle ha blingpannband till vardagsridning. Självklart tyckte jag. Min ponny vill ju vara fin även då. När skall man annars ha det? :confused:

Hahahaha, min påwnie vill alltid vara fin, även om pappa tycker han ser fjollig ut. Då lägger han öronen bakåt :mad:
En sak som slog mig nu är att min häst nog itne kommer kunna ha nosgrimman. Av någon konstig anledning måste jag alltid göra hur många extra hål som helst för att han ska kunna ha den :rofl: Och då har jag ingen liten ponny direkt :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 129
Senast: Reshästen
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
528
Senast: MiniLi
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 377
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
688
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka