Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
174 röstade för misstroende, det hade behövts en till för att få den att gå genom.Varför säger dom att den politiska vilden avgjorde? 8 st var ju till och med frånvarande? Förklara spelet för mig.
Det handlade inte om hur många som ville ha kvar Morgan.Varför säger dom att den politiska vilden avgjorde? 8 st var ju till och med frånvarande? Förklara spelet för mig.
Varför begär de inte prövning för att han skulle vara kvar istället, så de hade fått samla 175 röster?
Tänk om det bara är att ingen velat!För att man inte kan göra det.
Känner ungefär samma sak, sitt lugnt i båten i september är det val.Är det bara jag som suckade och himlade med ögonen åt detta utspel?
Det är ju val till hösten, det är bara barnungar som inte kan hålla sig stilla i båten och vänta i ett par månader - dessa ska föreställa våra politiker!
Jag har inte läst in mig så noga på detta just pga jag tyckte att det var så himla dumt. Men det kändes mera som ett spel för galleriet så att man kunde locka till sig folk (dvs röster) som inte gillar Morgan Johansson, allt annat skulle bara vara en bonus.
För min del visar detta bara en slags oansvarighet som jag inte lockas ett dugg av att se i våra regerande politiker (med tanke på det kaos detta hade kunnat innebära), finns det flera som tycker likadant?
Eller har jag missat/misstolkat något?
Meningen med att reglerna ser ut som det gör är att det normala ska vara att den som fått en roll ska fortsätta i den till nästa val. Som en reservutgång kan man avsätta någon. Men då ska det finnas en aktiv majoritet emot (dvs. 175 nej-röster).Tänk om det bara är att ingen velat!
Som jag fattar inget mer än att hans politik inom området rättsväsende och kriminalitet ogillas.Varför vill de bli av med Morgan? Vad har han gjort?
Alltså, jag har jobbat för många nätter senaste veckorna för jag vet inte ens vad som hänt.
Jag tror det är en del av det politiska spelet som försöker få nuvarande regering att framstå som en som gör landet instabilt. Det går väl sådärÄr det bara jag som suckade och himlade med ögonen åt detta utspel?
Det är ju val till hösten, det är bara barnungar som inte kan hålla sig stilla i båten och vänta i ett par månader - dessa ska föreställa våra politiker!
Jag har inte läst in mig så noga på detta just pga jag tyckte att det var så himla dumt. Men det kändes mera som ett spel för galleriet så att man kunde locka till sig folk (dvs röster) som inte gillar Morgan Johansson, allt annat skulle bara vara en bonus.
För min del visar detta bara en slags oansvarighet som jag inte lockas ett dugg av att se i våra regerande politiker (med tanke på det kaos detta hade kunnat innebära), finns det flera som tycker likadant?
Eller har jag missat/misstolkat något?
Jag tror det är en del av det politiska spelet som försöker få nuvarande regering att framstå som en som gör landet instabilt. Det går väl sådär
Herregud exakt som jag trodde då!Som jag fattar inget mer än att hans politik inom området rättsväsende och kriminalitet ogillas.
SD säger något i stil med att det är kasst att han inte fått polisen att med hårdare tag avskaffa den organiserade kriminaliteten och konsekvenserna av det sociala utanförskap som grupper av ungdomar numera växer upp i (min tolkning, har inte exakt koll på hur de formulerat sig)
Konstig sak att använda misstroendevotum mot en enskild minister för tycker jag. Ska vara någon mer avgränsad/konkret fråga som ministern i mer egentlig mening har misskött på ett sätt som är knutet till den personens agerande om man ska gå efter en enskild minister. (Alternativt något direkt förtroendeskadligt hen gjort utanför själva arbetsuppgifterna, typ mixtrat med kvitton eller kört ihjäl någon på fyllan, men då brukar de väl avgå själv så det inte behöver röstas).
Gäller det mer inriktningen inom ett helt politikområde över tid bör man snarare gå efter regeringen som ju är den som fattar de besluten kollektivt. Samordning eller beroende av andra beslut som inte bara är den ministerns område tenderar även att få relevans då.
Extra märkligt med att misstroende som rör den övergripande inriktningen på politiken så nära valet. Det är ju ändå då som sådant är menat att omprövas enligt den ordinarie ordningen.
Min slutsats blir att jag lägger detta till den växande högen av händelser som pekar mot en pågående kulturförändring. Man börjar att opportunt nyttja de formella verktygen när man tror de kan gynna ens syften. Istället för att skilja på de formella verktygen (som är till för att ge arbetsformerna) och de politiska verktygen (som är till för att ge beslutens innehåll/vems åsikt som ska genomföras i samhället).
Han har ljugit flertal gånger, svär i Riksdagen, och blivit prickad flera gånger. Senast av ett enhälligt KU. Sen har han haft 8 år på sig på att knäcka kriminella gäng men det har han inte klarat. Skjutningar, sprängningar, bilbränder, rån, våldtäkter, mord bara ökar. Allt detta bara fortsätter. Ny skjutning igår med dödlig utgång. Det som fick bägaren att rinna över var påskkravallerna då polisen inte klarade av sitt jobb. Så varför skulle justitieministern klara av att knäcka gängen med bara knappt 3 månader kvar till valet?Varför vill de bli av med Morgan? Vad har han gjort?
Alltså, jag har jobbat för många nätter senaste veckorna för jag vet inte ens vad som hänt.