Hela den här historien har fått mig att tappa förtroendet för väldigt stor del av politikerskaran i det här landet, jag är faktiskt helt lost inför valet och vill egentligen inte rösta på någon.
Jag tycker att Morgan Johansson är en katastrof, jag vill verkligen inte ha honom som minister, han har också ådragit sig kritik från KU så han har ju ur det perspektivet inte gjort ett okej jobb, oavsett vilken politisk färg man har. Men jag ser VERKLIGEN inte nyttan med en misstroendeförklaring, varken att väcka den eller att stödja den. Här fanns ett gyllene tillfälle för Ulf K att vara den vuxne i rummet och plocka poäng genom att säga "Gillar du inte heller Morgan Johansson och hans sätt att göra sitt jobb? Rösta på oss i september och få en annan regering!" Men den straffsparken missade han ju grovt....
Och socialdemokraterna? De har på fullt allvar gjort en uppgörelse i höstas med en partilös ledamot som alldeles uppenbart har en agenda för utveckling och stöd av politiska grupper i ett helt annat land / andra länder än Sverige?? Jag hade ju hoppats, eller snarare förutsatt, att riksdagsledamöter i Sveriges riksdag i första hand skulle arbeta för Sverige och dess befolkning? Inte ta regeringen som gisslan för att driva/stötta den kurdiska politiska utvecklingen i Turkiet och Syrien? Och att regeringen å sin sida skulle ha omdöme nog att inte låta sig tas som gisslan på det sättet?
Och hela den här fantastiska soppan av skit hamnar i fläkten precis samtidigt som Sverige ansöker om NATO-medlemsskap!