Kan man vara...

B

babyfoal

...gravid trots att gravtestet var negativt och mensen kom?

Jag tog ett grav-test ett par dagar innan beräknad mens, det kom fram som negativt, och jag fick sedan mensen som beräknad.

Jag känner dock en konstig känsla i 'mens-regionen'. Det är samma känsla som när mensen håller på att komma, en orolig känsla, fast det kan ju omöjligt vara mensen, den har jag precis haft?!

Jag har väl inte gått och blivit skendräktig????? :eek:

Eller är det bara som jag analyserar vart enda liten del av kroppen pga att vi försöker få barn........?

Sv: Kan man vara...

Jag tror att den chansen är väldigt liten. Jag överanalyserade också mina magsmärtor in i absurdum när jag försökte bli gravid :o

När vi försökte så mådde jag småilla på morgonen efter jobbet (jobbar natt) och eftersom det var precis innan mens var jag helt säker på att nu hade vi lyckats! Åkte hem och sov, skulle jobba påföljande natt. Vaknade med snurrande skalle, ont i magen och illamående under eftermiddagen, akut till toa där jag höll på att svimma och sambon fick bära mig till soffan. Maginfluensan höll i tre dagar. :p Man tolkar allt som graviditet, ta det lugnt bara.

Försöker du gör det inget om du håller dig undan från tobak och alkohol, så det är bara att ta det lugnt och invänta nästa mens. Du lär få veta på UL när det är dags ifall det är så att du redan är gravid. Men ta en grav-test till om du ändå känner dig osäker. :)

Sen är där en annan sak, som jag knappt vågar säga, för jag vill inte bli hängd..

Men för 3 år sedan, gjorde vi en abort.
(Jag hoppas innerligt att ni inte ser mig som en hemsk människa...)

Det var en olyckshändelse, åt p-piller, men av någon anledning, så blev jag med barn. Jag visste innan jag tog grav-testet. Fruktansvärd illamående på morgonen, vissa matsorter kunde jag absolut inte äta, allra minst tänka på.
Dessutom blev jag galen i Annanas! Åt en annanas om dagen, och köpte till och med schampo som luktade annanas. Helt galet, men ganska roligt nu efteråt. Det är bara det, att det är inget jag kan prata om med någon.
Jag har (som jag sagt i annan tråd) aldrig varit intresserad av att skaffa barn, och vi kände likadant när vi kom på att jag var gravid.
Vi var inte redo, inte mogna, var mitt i en stor flytt utomlands, och vi ville helt enkelt inte ha barn.
Jag var helt inställd på aborten. Vad jag inte kunde förutspå, var hur jag skulle reagera efteråt.
Det har tagit mig nästan tre år att komma över depressionen jag hamnade i. Jag vet inte vad som hände, men jag sörjde, något så fruktansvärt. Och jag kan inte begripa varför, jag- vi, önskade inte detta barn, och jag tvingades inte in i något jag inte ville.
Men kroppen ville tydligen annat..?

Förlåt, nu pratade jag kanske lite för mycket.........

Det jag skulle komma fram till var, att nu, när vi har tagit steget att bestämma oss för barn, är det oerhört önskat, men jag är samtidigt jätterädd, att aborten kan ha orsakat att jag inte kan få barn....... Därför känner jag förmodligen efter vartenda litet tecken utöver det vanliga, som min kropp gör.

Jag hoppas att ni kan förlåta mig, jag förstår att abort upprör många, speciellt dom som inte kan få barn. Men jag hoppas att jag inte blir 'utfryst' över vårt beslut, och att jag kan få återkomma med frågor...

Du gjorde som var bäst för er just då, det är ingenting du ska gräma dig över nu, och jag tror alldeles säkert att ingen här inne kommer döma dig för det. En abort är ju ingenting man "bara gör", ni hade absolut era egna skäl som ingen kan säga något om.

Jag förstår att det är jättesvårt att inte oroa sig i onödan, men försök att ta det lungt. Din kropp har ju klarat att bli gravid en gång, du vet att den kan det.

Du är precis lika välkommen med frågor och funderingar som någon annan här :laugh:

som ja hade de när ja vänta första jänta så ansträngde vi oss, men de funkade inte,,, men en dag när ja hade gett upp hoppet kom illamåendet, ja hade mensen fast ja va me barn,, ja trodde aldrig att ja va me barn, men helt plöstligt va ja de och på ultraljudet visade sig att ja va i 5 månaden fast mensen va 1 månad sen bara..

efter jafick henne så hade ja mensen i 4 månader så slutade den,
jo men visst, nytt ultraljud visade sig 5 månaden igen,,

kroppen reagerar olika,'

min kompis hade mensen 9 månder, hon kände inge sparkar el vart inte runt. hon kollade sig för hon kände sig konstig,
efter en vecka hon hade varit hos barnmorskan så gick vattnet, hon blev så chockad så hon adoptera bort barnet....

som ja hade de när ja vänta första jänta så ansträngde vi oss, men de funkade inte,,, men en dag när ja hade gett upp hoppet kom illamåendet, ja hade mensen fast ja va me barn,, ja trodde aldrig att ja va me barn, men helt plöstligt va ja de och på ultraljudet visade sig att ja va i 5 månaden fast mensen va 1 månad sen bara..

efter jafick henne så hade ja mensen i 4 månader så slutade den,
jo men visst, nytt ultraljud visade sig 5 månaden igen,,

kroppen reagerar olika,'

min kompis hade mensen 9 månder, hon kände inge sparkar el vart inte runt. hon kollade sig för hon kände sig konstig,
efter en vecka hon hade varit hos barnmorskan så gick vattnet, hon blev så chockad så hon adoptera bort barnet....

Låter som en vandringssägen...

Du gjorde som var bäst för er just då, det är ingenting du ska gräma dig över nu, och jag tror alldeles säkert att ingen här inne kommer döma dig för det. En abort är ju ingenting man "bara gör", ni hade absolut era egna skäl som ingen kan säga något om.

Jag förstår att det är jättesvårt att inte oroa sig i onödan, men försök att ta det lungt. Din kropp har ju klarat att bli gravid en gång, du vet att den kan det.

Du är precis lika välkommen med frågor och funderingar som någon annan här :laugh:

Du anar inte hur skönt det var att få läsa ditt svar!

Tusen tusen tusen tack,
En oändligt stor kram till dig :)

Låter som en vandringssägen...

behöver det inte alls vara! en kompis till mig fick veta i 8mån att hon var gravid, hade haft sin mens som vanligt, alltid pendlat med vikten o problem med magkatarr så hon tänkte inte så mkt på det.. blev lite chockad när hon fick veta hur det låg till...

Jag fick också veta att jag var i 4 1/2 månaden förra sommaren. Det är inte alltid det märks :S
Hade mens som vanligt och helt plötsligt började jag spy massor på morgonen. Skenade till UM och fick veta att jag var gravid..

Bodde då med en kille som slog mig och djuren och var riktigt hemsk, så abort var enda alternativet för mig.

Det är bra att möjligheten finns och jag dömer absolut ingen som gör abort! (sålänge man inte använder det som preventivmedel)

Den frågan ställer jag mig varje dag. Jag har fått mens som vanligt. Men det roliga är att jag känner sparkar eller ja vad man ska säga. Jag har ju varit gravid innan med min dotter som man känner igen den. Men jag har testat mig och varit hos barnmorskan och gjort test men alla visar negativt. Nu så vill vi inte vara gravid. Men det känns så lustigt ibland när man känner en "spark"

Mvh

Sen är där en annan sak, som jag knappt vågar säga, för jag vill inte bli hängd..

Men för 3 år sedan, gjorde vi en abort.
(Jag hoppas innerligt att ni inte ser mig som en hemsk människa...)

Jag hoppas att ni kan förlåta mig, jag förstår att abort upprör många, speciellt dom som inte kan få barn. Men jag hoppas att jag inte blir 'utfryst' över vårt beslut, och att jag kan få återkomma med frågor...

Nä, nu blir jag alldeles förskräckt!!

Vi skriver år 2008 men av dina rader att döma kan man tro det står Irland 1952!

Varje kvinna som gör en abort har ett eget personligt beslut till det!
Det är varje fri kvinnas rättighet att själv avgöra vad som är bäst för henne!

Jag blir mörkrädd när jag tänker på att det som för min generation är och var en självklarhet (om än i vissa fall en känslomässigt svår sådan) nu ska ursäktas och den som genomför en abort ska få lägga hela sin själ på bordet så att pöbeln kan ge nådiga nicken eller inte!

Förlåt att jag brusar upp men jag blir så jäkla ledsen när jag läser vad du skriver!
INGEN har rätt att döma dig för det du gjorde då!

Säger som Pufffan, jag var bara tvungen att skiv av mig lit..

//Trygg

:bow:
Jag håller med, det är vår lagliga rättighet att när preventivmedlen fallerar kunna välja att göra en abort. Det är inget att göra lättsinnigt men det tror jag knappast någon gör!

Till trådstartaren:
Jag har också trott jag varit gravid flertalet gånger redan innan vi ens hade börjat försöka men jag kan säga att när det väl hade tagit sig var det ingen tvekan om att det faktiskt var så och jag har inte fått så mycket som en nidblödning ens!
Och med tanke på hur du reagerade vid din förra graviditet lär du inte kunna missa signalerna den här gången heller.
Jag tror heller inte att risken att man blir infertil av en abort är särskilt stor, särskilt inte om den skedde tidigt. Det kommer nog ta sig snart skall du se!

En kompis till mig har haft stora problem med sina p-piller, hennes kropp har helt enkelt kört över pillren totalt vid ett antal gånger så hon har lyckats bli oplanerat gravid tre gånger under sin tonårstid, men vid tredje tillfället var det med en väldigt fin pojkvän och hon hade gått klart gymnasiet så de beslutade att behålla barnet. Visst är de två tidigare aborterna inget hon är stolt över men det möjligjorde att hon kunde gå färdigt gymnasiet och ordna sig en mycket stabilare grund att stå på!

Nä, nu blir jag alldeles förskräckt!!

Vi skriver år 2008 men av dina rader att döma kan man tro det står Irland 1952!

Varje kvinna som gör en abort har ett eget personligt beslut till det!
Det är varje fri kvinnas rättighet att själv avgöra vad som är bäst för henne!

Jag blir mörkrädd när jag tänker på att det som för min generation är och var en självklarhet (om än i vissa fall en känslomässigt svår sådan) nu ska ursäktas och den som genomför en abort ska få lägga hela sin själ på bordet så att pöbeln kan ge nådiga nicken eller inte!

Förlåt att jag brusar upp men jag blir så jäkla ledsen när jag läser vad du skriver!
INGEN har rätt att döma dig för det du gjorde då!

Säger som Pufffan, jag var bara tvungen att skiv av mig lit..

//Trygg

Hej,

och tack för svar. Du har förmodligen rätt, men av någon anledning känner jag, att jag har gjort något fult och oförlåtligt ont- i andras ögon.
Känner därför också, att skulle jag inte kunna bli gravid igen, så skulle folk tänka att jag får skylla mig själv.
Endast 3 personer vet om vad jag 'har gjort' och det har varit jättesvårt att gå igenom detta 'själv'.
Jag säger inte att man ska babbla om allt till alla, men så uselt som jag mådde direkt efter, och depressionen som jag gled in i som varade i närmare 3 år, var också svår att förklara för vänner och familj. Dom hade ju ingen aning om vad jag hade gjort.

Tusen tack för era vänliga ord, ni anar inte hur mycket det betyder för mig. Jag berättade faktiskt för barnmorskan om aborten nu när jag var och tog cellprov, och förväntade mig onda ögat av henne med. Men hon var helt underbar, och tyckte att jag skulle få prata med en kurator på avdelningen, då jag har saker kvar att bearbeta. Speciellt då vi då, funderade på att skaffa barn. Det enda tråkiga hon sa, som jag visserligen redan visste- men hade hoppats på ett annat svar, var, att jag kommer aldrig att glömma den händelsen.
Det som grämer mig mest, är, att när gynekologen tog ultraljudet dagen då jag gjorde aborten, så la han bilden på bordet där vi satt och skulle skriva papper. Och idiot jag tittade såklart. Den bilden kan jag inte bli av med, hur mycket jag än försöker...

Iallafall, ursäkta, jag bara babblar på. Det känns konstigt. Jag pratar aldrig om detta med någon.
Det är i alla fall tack vare min underbara barnmorska som jag har vågat ta steget med min sambo att försöka skaffa barn.
Han har varit en ängel genom allt detta. Att han fortfarande står vid min sida finner jag ofattbart.

Och det känns skönt att ni finns här, även om jag inte känner er.:bow:

Tusen tusen tusen tack, jag kramar om er alla.

Vad jobbigt att du hamnade i en depression efter aborten! Risken att du inte skulle kunna få barn pga aborten är nog inte särskilt stor och jag tror att den oron finns hos nästan alla kvinnor - att man inte vet om man kan få barn eller inte. Inte för att det hjälper dej just nu, men jag tror att det är ganska "normalt". När man vill ha barn så blir det som att det tar över ens liv. Konstigt att det kan vara så biologiskt eller hormonellt eller vad det nu är, men det blir på något sätt det viktigaste just då. Jag känner ett helt annat lugn i kroppen nu efter jag fått barn, dels för att jag kunde och dels för att nu är det gjort! Jag har också gjort en abort och blev gravid två gånger efter det utan problem. Så känn dej inte dum, du gjorde vad som var bäst just då!

Hoppas du kommit ur depressionen ordentligt och att det tar sej snart. Kramar

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: cassiopeja
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 806
Senast: Palermo
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 729
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar