kan man försäkra vid dödförklarad?

Sv: kan man försäkra vid dödförklarad?

Att läsa på STC. www.travsport.se
Permanent startförbud
010612 kl 11.05

Från och med den 1 juli 2001 finns det möjlighet för hästägare att sätta ett permanent startförbud på sin häst.
Det finns en efterfrågan från hästägare som vid försäljning vill förvissa sig om att hästen inte skall kunna tävla igen. Den möjligheten finns nu och ett permanent startförbud kan således aldrig tas bort.

Med andra ord permanet är just permanet.och går aldrig att ta bort oavsett om hästen säljs vidare eller inte.

Blanketten finns att se och ladda ner på stc sida.
;)

Senast ändrad:

enligt galoppsport skulle det inte vara några problem att återuppliva igen. DNA typning behövdes endast.
när fullblod och varmblod registreras tas det dna prov. alltså finns både mor far och barn med i registret.

Att läsa på STC. www.travsport.se
Permanent startförbud
010612 kl 11.05

Från och med den 1 juli 2001 finns det möjlighet för hästägare att sätta ett permanent startförbud på sin häst.
Det finns en efterfrågan från hästägare som vid försäljning vill förvissa sig om att hästen inte skall kunna tävla igen. Den möjligheten finns nu och ett permanent startförbud kan således aldrig tas bort.

Med andra ord permanet är just permanet.och går aldrig att ta bort oavsett om hästen säljs vidare eller inte.

Blanketten finns att se och ladda ner på stc sida.
;)

Då har stc ändrat hela grejen med permanent startförbud. Samt så har de ändrat även "dödförklaringen", tydlingen.

De kanske ändrade det där med dödförklaringen samtidigt? Dvs för sex år sedan.

Immer

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 136
Senast: Badger
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 715
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar