Hyacinth
Trådstartare
Jag har inga pelargoner längre
Kan skicka små skott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inga pelargoner längre
Kan skicka små skott
Det känns som om jag är på väg att hamna i underläge Särbon har som sagt försökt göra på nässlor så han skulle garanterat inte banga att göra på pelargoner
Jag har gjort likör på pelargoner för länge sen.Det känns som om jag är på väg att hamna i underläge Särbon har som sagt försökt göra på nässlor så han skulle garanterat inte banga att göra på pelargoner
Jag har gjort likör på pelargoner för länge sen.
Utmana inte ödet......Jag har inga pelargoner längre
Jag vet så konstigt/äckligt. Det finns dock de som tycker det är jättegott! Som jättefärsk sashimi/sushi.Say what!?! Varför då?
Jamen! Några har ju efterlyst tramsfria trådar så jag gick all in. Tyvärr var frågan för bra. Lockade till sig pelargonätarna...
Jag tycker att det finns någon sorts gemensam pelargondoft/-stank som alla pelargoner har, förutom då att de också kan ha fler dofter. Men den där grundläggande pelargonlukten tycker jag verkligen inte om. Jag måste ta in pelargonerna från balkongen snart om de ska klara sig, och jag drar mig för det för att de stinker så hemskt.
Jag har även testat att smaksätta socker med i alla fall någon pelargonsort, ungefär som lavendelsocker fast med pelargoner, men jag klarar verkligen inte av det.
Har du ätit upp dem?Jag har inga pelargoner längre
Var står den resten av året då?i sommarstugan, som under sommarhalvåret står utomhus
Var står den resten av året då?
I sommarstugeförrådet, förstås.Var står den resten av året då?
Jag har tyvärr inte samlat in några frön. Om fröplantorna överlevt vintern så delar jag gärna med mig av dom.Delar du med dig av fröerna?
Inte jag heller, o andra sidan har jag aldrig haft några.Jag har inga pelargoner längre
Du verkar inte ensam om att tycka det här i tråden iallafall, så ditt doftsinne liknar nog en hel del andras. Bara inte de som gillar pelargondofts luktsinne .Undra om pelargondoft triggar liknande genetiska triggers som koriander-smak?
Jag tycker nämligen att pelargon doftar vedervärdigt och har svårt att förstå att någon kan tycka annorlunda. Så svaret måste nog ligga i att mina doftsinnen inte liknar andras. Ungefär som folk som äcklas av koriander måste förklara mina smaklökar som gillar koriander.
Undra om pelargondoft triggar liknande genetiska triggers som koriander-smak?
Jag tycker nämligen att pelargon doftar vedervärdigt och har svårt att förstå att någon kan tycka annorlunda. Så svaret måste nog ligga i att mina doftsinnen inte liknar andras. Ungefär som folk som äcklas av koriander måste förklara mina smaklökar som gillar koriander.
Det smakade som man kunde befara.Var det gott?
Jag har lärt mig uppskatta koriander, men pelargonlukt har jag inte lyckats vänja mig vid mer än till den grad att jag står ut. Trots det har jag pelargoner hemma, men tanken på att äta dem lockar inte alls.Undra om pelargondoft triggar liknande genetiska triggers som koriander-smak?