Kan man äta pelargoner?

Jag håller med. De luktar gräsligt illa. Mamma har massor av pelargoner - alltså trettio-fyrtio stycken skulle jag tro - i sommarstugan, som under sommarhalvåret står utomhus och det är ju okej om man inte sitter bredvid eller råkar TA i dem... men sedan mot hösten ska de in i källaren så man knappt kan gå förbi trappan och sedan på vintern in i huset... alltså fy fasen. Uäck!
Eller hur! Det är en fasa att behöva passera så nära att doften fastnar på en :(

Titta här:

"Gömfröväxter, gömfröiga växter eller blomväxter(Angiospermae eller Anthophyta), är växter som karaktäriseras av att de sätter frö inneslutna i en frukt(till skillnad från nakenfröiga växter). Med sina cirka 300 000 arter omfattar de mer än 99 procent av alla växter."

Typ äpplen alltså. Du har massa Angiospermer i trädgården skulle jag gissa.
*delar på facebook*

Nu har jag gjort pelargonkaka, fast enligt ett annat recept :p Det blev grymt bra! Fast vet inte om det smakar så mycket pelargon just utan mer citrus som också skulle vara i receptet :p

Fast det måste väl ändå vara rejält med pelargoner i, och smaka pelargon annars vore det ju som att göra en kaka smaksatt med tvål men ha i så lite tvål att det inte smakar tvål ändå!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 282
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Mat Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller...
Svar
10
· Visningar
477
Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka