Fast om geten smakar terpentin döljs pelargonsmaken.Rökt killing är enligt särbon jättegott men man kan inte röka med granved, den innehåller terpener som är och lite carcinogena tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast om geten smakar terpentin döljs pelargonsmaken.Rökt killing är enligt särbon jättegott men man kan inte röka med granved, den innehåller terpener som är och lite carcinogena tror jag.
Fast om geten smakar terpentin döljs pelargonsmaken.
Å med tanke på hur en topptjäder skjuten i januari smakar, vete tusan om jag inte omvärderar pelargon till förmån för terpentinsmak.Fast ev cancerrisk känns lite b. Även om man inte skulle få cancer av dem är terpener garanterat giftiga.
Å med tanke på hur en topptjäder skjuten i januari smakar, vete tusan om jag inte omvärderar pelargon till förmån för terpentinsmak.
Titta här:
"Gömfröväxter, gömfröiga växter eller blomväxter(Angiospermae eller Anthophyta), är växter som karaktäriseras av att de sätter frö inneslutna i en frukt(till skillnad från nakenfröiga växter). Med sina cirka 300 000 arter omfattar de mer än 99 procent av alla växter."
Typ äpplen alltså. Du har massa Angiospermer i trädgården skulle jag gissa.
Absolut!Fast det är lite pest och kolera över det valet
- det är bara ett försök att briljera med fina ord.....
*googlade frenetiskt och fick bara engelska förklaringar som jag inte riktigt begrep*
Eller hur! Det är en fasa att behöva passera så nära att doften fastnar på enJag håller med. De luktar gräsligt illa. Mamma har massor av pelargoner - alltså trettio-fyrtio stycken skulle jag tro - i sommarstugan, som under sommarhalvåret står utomhus och det är ju okej om man inte sitter bredvid eller råkar TA i dem... men sedan mot hösten ska de in i källaren så man knappt kan gå förbi trappan och sedan på vintern in i huset... alltså fy fasen. Uäck!
*delar på facebook*Titta här:
"Gömfröväxter, gömfröiga växter eller blomväxter(Angiospermae eller Anthophyta), är växter som karaktäriseras av att de sätter frö inneslutna i en frukt(till skillnad från nakenfröiga växter). Med sina cirka 300 000 arter omfattar de mer än 99 procent av alla växter."
Typ äpplen alltså. Du har massa Angiospermer i trädgården skulle jag gissa.
Vilken Nobelmiddag!Du ville ju ha dem till sallad? Grangrillad get med pelargonsallad skulle det ju vara. Har du ändrat dig?
Nu har jag gjort pelargonkaka, fast enligt ett annat recept Det blev grymt bra! Fast vet inte om det smakar så mycket pelargon just utan mer citrus som också skulle vara i receptet
Fast det måste väl ändå vara rejält med pelargoner i, och smaka pelargon annars vore det ju som att göra en kaka smaksatt med tvål men ha i så lite tvål att det inte smakar tvål ändå!
Apropå tvål så hade det ju varit enklare att få smak om man hade haft i koriander i kakanFast det måste väl ändå vara rejält med pelargoner i, och smaka pelargon annars vore det ju som att göra en kaka smaksatt med tvål men ha i så lite tvål att det inte smakar tvål ändå!
Fast doftpelargon typ dr westerlund smakar och doftar ju just citrus .Fast det måste väl ändå vara rejält med pelargoner i, och smaka pelargon annars vore det ju som att göra en kaka smaksatt med tvål men ha i så lite tvål att det inte smakar tvål ändå!
Fast doftpelargon typ dr westerlund smakar och doftar ju just citrus .
Tss...Byt ut "luktar" mot "stinker" så blir det bättre och det är meningen att den ska lukta ros
/pelargonhataren
du har så rätt så!Byt ut "luktar" mot "stinker" så blir det bättre och det är meningen att den ska lukta ros också
/pelargonhataren
du har så rätt så!
Jag nämnde den här tråden för min mor. Nu vill hon baka pelargonkakaDu å ja' mot pelargonerna