Hyacinth
Trådstartare
Jag gnagde just av en av mina orkidéer till lunch.
Men varför sparade du bladen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var HUNGRIG!Bara för att man blir sugen behöver man ju inte SKÖVLA dem!
Ska ju ha något till middag ikväll också, ljushuvud.Men varför sparade du bladen?
Jag var HUNGRIG!
Gör de?De luktar ju kattpiss
Släkten ÄR värst.
Tycker du på riktigt att de där sorterna luktar så som de ska eller sägs dofta?Gör de?
I min blomhylla står Torento (som doftar coca cola), Lemon Queen (som doftar citron), Prince of Orange (som doftar citronkex), Sweet Mimosa (som doftar som den tjocka delen på riktigt grova morötter), Fragrance (som doftar muskot eller tallbarr), P. gibbosum (som doftar som banan likör, men bara på natten) och hade Concour Lace (som sägs dofta hasselnötter).
Nu anmäler jag tråden för trams! Det där är helt OT.Jag gnagde just av en av mina orkidéer till lunch.
Oh ja, fast vissa doftar ju mer än andra, samt mer och mindre beroende på temperatur. Torenton kanske är lite off doftmässigt men jag gillar inte coca cola som dryck heller. Prince of Orange doftar riktigt gott och Sweet Mimosan är to die for även om morotsdoften kanske inte är någon favoritdoft Har inte tuggat på dem, jag har lite svårt att tro att de smakar som de luktar. Men mamma har använt Fragrance på pizza och det är ju en smak som funkar bra i det sammanhanget.Tycker du på riktigt att de där sorterna luktar så som de ska eller sägs dofta?
Jag har haft en lång rad olika doftpelargoner och förvisso luktar de olika, men alla luktar de illa. Och de smakar som de luktar. Jag har tappert kämpat mig igenom säkert 15 sorter, den ena äckligare än den andra.
Nu anmäler jag tråden för trams! Det där är helt OT.
Äh gör dig inte märkvärdig.Jag gnagde just av en av mina orkidéer till lunch.
det är fortfarande en angiosperm!
Enklast är väl att inte köpa Dr Westerlund då Är väl bättre att satsa på pelargoner som ser ut som rosor än de som påminner om dem till doften sett.Det är vanligt med pelargonolja i det som ska lukta ros (för att det är så vansinnigt mycket billigare). Det är en bidragande orsak till att jag har svårt för doften (stanken) av rospelargon, köper jag något som ska lukta ros ska det vara ros! Dofterna går inte att jämföra.
Jag tycker att det finns någon sorts gemensam pelargondoft/-stank som alla pelargoner har, förutom då att de också kan ha fler dofter. Men den där grundläggande pelargonlukten tycker jag verkligen inte om. Jag måste ta in pelargonerna från balkongen snart om de ska klara sig, och jag drar mig för det för att de stinker så hemskt.Oh ja, fast vissa doftar ju mer än andra, samt mer och mindre beroende på temperatur. Torenton kanske är lite off doftmässigt men jag gillar inte coca cola som dryck heller. Prince of Orange doftar riktigt gott och Sweet Mimosan är to die for även om morotsdoften kanske inte är någon favoritdoft Har inte tuggat på dem, jag har lite svårt att tro att de smakar som de luktar. Men mamma har använt Fragrance på pizza och det är ju en smak som funkar bra i det sammanhanget.
P. gibbosum ska ju dofta som skumbananer, jag tycker det doftar bananlikör. Likaså ska ju Prince of Orange dofta apelsin men som sagt är det mer som citronkex medan Lemon Queen är mer "riktig" citron.
Gör de?
I min blomhylla står Torento (som doftar coca cola), Lemon Queen (som doftar citron), Prince of Orange (som doftar citronkex), Sweet Mimosa (som doftar som den tjocka delen på riktigt grova morötter), Fragrance (som doftar muskot eller tallbarr), P. gibbosum (som doftar som banan likör, men bara på natten) och hade Concour Lace (som sägs dofta hasselnötter).
Hur lyckas du? Jag har mina inne för vinterförvaring och det luktar ingenting.Jag har ställt in mina på vinterförvaring i gästrummet och det luktar inte gott där nu