Ja, jag TROR det. Läste ganska snabbt i årsredovisningen för 2020 bara för att kolla påståendet att det var lurt att de gått med flera mille plus. I årsredovisningen framgick att de upphandlat någon för att bygga mm. Sen hade jag en massa att göra så jag hann/orkade inte gå till botten för att verkligen styrka så att det var ett samband. Men - ja. Jag tror också att det var vad pengarna avsattes till.Kanske det är de pengarna som använts till den nya anläggningen i Alingsås? Den ser ganska påkostad ut. De har ju inte haft något i Västsverige förut och det behövdes antagligen något här också
Hundstallet är ju en mer än hundra år gammal förening, så den har mer socialt kapital än nystartade shelters. Att föreningen går många miljoner plus när den tydligen får donationer och arv i mångmiljonklassen är ju inte så märkligt. Det är knappast det pris föreningen tar för hundarna som gör den stora vinsten. Med Corona har antalet hundar blivit färre. Ett normalt år passerar ca 500 hundar genom Hundstallet. När de omplaceras kostar de mellan 2000 och 7000. Säg att 300 av de 500 omplaceras och alla kostar maxpris 7000. Då blir inkomsten strax över 2 miljoner. Det lär kosta en del att driva tre anläggningar och ha personal anställd, så det är inte tack vare hundförsäljning Hundstallet gått med flera miljoner i vinst.