Kan hundar bli förkylda, eller vad är detta?

Sv: Kan hundar bli förkylda, eller vad är detta?

*KL*

Lånar denna tråden då min hund antagligen kennelhosta.

Kan jag föra vidare smittan om jag hälsar på andra hundar?
När vet jag att han är frisk?
Han har ingen feber och är inte påverkad mer än att han gnäller lite efter hostningarna. Låter som att han har väldigt mycket slem i systemet. Har inte spytt något men det är nära varje gång. Hostar mycket vid vila men vi vill ju att han ska vila för att det ska gå över. Gör vi rätt?

Jag blev rekommenderad att hunden skulle vila när den hade kennelhosta. Ska ta det lugnt. Man bör inte låta hunden träffa andra hundar från två veckor efter att hunden är symtomfri för att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 243
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 891
Senast: AraSlei
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 705
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 904
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden