kan era hundar några trix?

Undrar om dom skämms när dom gör illa sig så där, mitt bland folk och allt. :D

hehe

Nallo kan
krypa, lärde genom att be honom ligga ner, hålal fram godis i golvnivå och be honom att krypa. I början reste han sig men la handen över ryggen, (inte tröck elelr nåt utan la den bara där)

och så kan han vacker tass men det har han börjat med själv.

Pang (spela död) kan han ocskå. bad honom ligga, hade godis framme och puttade förskitgit (han slänger sig på rygg så fort man klappar honom på sidan :D) ner homo på sida samtidigt so mjag sa pang! funkade bra

ibland undrar jag om han ens märker det... :crazy:. för det mesta springer de bara vidare och låtsas som det regnar.

lite trix som vovvarna kan
*tass och andra tassen (räcker med att peka)
*sitta fint
*gå slalom mellan mina ben (under inlärning)
*snurra (labben)
*rulla runt
*ligga med godis på tassarna och fråga innan de får.

Mina gamla hundar kunde ljuga...

- "Vad säger katten?"
- "VOV"

/Therese

Gamlevovven när han var i sina glansdagar kunde massor av trix, men nu utövas de tyvär mer sällan. Förutom sitt och ligg då:

• Svimma
    dansa
    krypa
    "vad säger matte" = skall :D
    När vi fick honom fick vi med massor med leksaker som vi lärde honom att skilja på under stor tankeverksamhet :)
    Pussas när man sa "pip" :love:
    Kramas, resulerande i en vääldigt glad hund med tassar och tunga överallt :rofl:
    Rulla runt
    Slalom mellan benen
Han kan nog mer saker, men jag har glömt! Han är verkligen bedårande :love:
Det är f.ö en tervueren på 12 år!

Den lille Border Collien är grym på vallning, men han kan i stort sett bara pussas :love:

Nu har Selma lärt sig att vinka med tassen när jag säger "hej hej!" :)

Hon har lärt sig att när jag håller handen som en pistol mot henne och säger "pch pch" (ska föreställa pangljud :p) så lägger hon sig på rygg.

Och så har hon börjat apportera alldeles själv. :eek: Förut sprang hon bara iväg med leksakerna och tuggade sönder dom :smirk:, nu kommer hon och lägger dom i mitt knä så jag har börjat säga "apport" och kasta dom. Hon har lärt sig massa saker den här helgen! :)

Saken med min Trita var den att hon inte MÄRKTE att hon drog i saker hela tiden. Hon var en himla klumpig hund.

VARJE dag så slog hun huvudet i dörrposten i köket.

Hon kunde också spela mentalsjuk när hon hade tratten på sig.
Då ställde hon sig mot väggen, med huvudet väl gömt inne i tratten och stod där.. Ja rätt länge. Ett sätt att visa matte att "fan din förbannade kärring ta av mig tratten NU, annars tänker jag stå här föralltid"

Hon brukade också skälla på saker som inte fanns och torka rumpan på mattes nytvättade vita matta. :smirk:
Förutom det så kunde hon väl dom vanliga trixen, som skall och rulla runt.

Helle är så liten ännu , så hon kan inte så mkt. Sitt , ligg kan hon om man hjälper henne lite , nudda mitt finger med nosen och stanna kvar , kom och sitt "fot" (kommer inte på måt bättre ord just nu) med lite hjälp

:D Vilken härlig hund!
Briarden jag hade fattade aldrig hur stor han var. Han låg ofta under soffbordet, och varenda gång han skulle resa sig upp körde han skallet i bordsskivan så det ekade.
Sen hände det att han gick in i lyktstolpar med huvet före när vi var ute på promenad också. *TJONG* - oj, där satt hunden i lyktstolpen igen...
Han måste haft skallben av pansarplåt.

I övrigt var han hyfsat lättlärd.
:D

Kan din hund också sånt! :bow:
Min springer in i dragkrokar! Och så kan han ju med "hjälp" av huvet ta stop när korridoren tar slut :D

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka