Kan en person bära 20 flyttkartonger?

Araminta

Trådstartare
Dagens udda fråga. Jag ska flytta och har kommit över ett billigt parti flyttkartonger som behöver hämtas imorgon. Då jag saknar bil så var tanken att få ner dem i en stor ikea-kasse och ta de på bussen. Insåg dock att jag inte har någon aning om hur stora flyttkartonger är egentligen :o Så frågan: går det att få med sig 20 flyttkartonger på egen hand? Bättre lösningar än ikea-kasse?

Dagens udda fråga. Jag ska flytta och har kommit över ett billigt parti flyttkartonger som behöver hämtas imorgon. Då jag saknar bil så var tanken att få ner dem i en stor ikea-kasse och ta de på bussen. Insåg dock att jag inte har någon aning om hur stora flyttkartonger är egentligen :o Så frågan: går det att få med sig 20 flyttkartonger på egen hand? Bättre lösningar än ikea-kasse?
Sätt snöre runt dem dvs vik kartongerna platta och bär i snöret. De är större än vad man tror om det är ordinarie storlek på flyttkartong.

Du får inte ner 20 flyttkartonger i en IKEA-kasse.

Och om du genom ett mirakel skulle få det så bör du vara jäkligt vältränad för att orka lyfta påsen.

Bästa är om du har en säck kärra att surra fast dom på alternativt faktiskt ta Taxi. Hade valt det sista för flyttkartonger är otympliga att baxa runt på.

Jag köpte 10 st en gång. Skulle bära dem ca 200 meter i ett snöre. Gick med nöd och näppe!
Så nej, en person kan nog max bära 5 st om de ska transporteras på buss mm. De är väldigt stora när man har dem platta och 20 st är sjukt tungt!

Jag rekommenderar bärhjälp!

Ta med ett halvdussin glada polare och avsluta äventyret med vin?

Enligt ClasO så skulle 21 av deras flyttkartonger utgöra ett paket på 87 x 80,5 x 35 cm och väga 11.2 kg. Inget problem.
Men det blir ju en hög som är typ en meter hög. Måste vara sjukt otympligt. Men iofs när vi sålde massa möbler innan vi flyttade till vår nuvarande lägenhet så kom en kille och köpte 6 köksstolar. Han hade ingen bil utan bar de hem. De vägde typ 5 kg st haha.

Beror helt på hur flyttkartongerna storlek och hur de ser ut, ihopvikta eller inte, tjocklek på wellpappen osv.

Det mesta brukar gå med lite vilja, själv hade jag nog inte tagit med det på bussen, hade nog hellre kollat med någon släkting/kompis med bil istället då.

Nej, särskilt inte om de är använda, de tar för mycket plats och går inte att hantera för en person och släpa runt på bussen. Åk två gånger?

Jag har varit med och transporterat hem 10 flyttkartonger med buss. Vi var två och turades om att bära i plastbanden som finns när man köper nya.

Tjugo lådor? Jag skulle ta med snöre + sax och göra två paket med öglor. Sen skulle jag prova mig fram, långa öglor runt axlarna som en axelväska, bära i snörena på olika sätt osv. Det kan gå om du är normalbyggd, men räkna med en riktig pärs.

Hoppas det inte är trångt på bussen ;)

Jag kan bära 20 normalstora flyttkartonger.
Jag bär dem då hopknutna tio och tio i var hand. Jag är 187 lång, men måste ändå vinkla armarna nittio grader för att de inte ska släpa i marken.
Handskar är ett måste, då snöret kommer skära rejält in i händerna.

Så här kan jag gå tio femton meter, och sedan vill jag ha avlösning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka