Kan det vara tänderna?

Diana

Trådstartare
Vad har hänt med min glada, mysiga bebis?
Sen i tisdags har E. varit extremt gnällig, typ inget passar. Först ville han inte äta gröten på kvällen, innan så älskade han det, idag vill han inte äta maten eller efterätten(!). Välling, vatten och att amma fungerar. Han gnäller när han leker på golvet, när man bär honom och nu när han sitter i sin stol. Han sover bra, så han är inte trött. Men han har fyra tänder som sticker fram lite smått i överkäken, kan det vara det som stör?

Någon som har några bra tips på vad man kan hitta på med en missnöjd åtta månaders?

Sv: Kan det vara tänderna?

Det är det säkert.
Isak var precis likadan med sina tänder, han har sex st nu och fick 4 st i stort sett samtidigt.

Kyl en bitring och ge honom. Det lindrar lite

Bitringen vill han inte ha. Han vill inte leka med något förutom med sånt han inte får leka med... Han är extremt känslig nu, så fort man tar bort något han vill ha så gnäller/skriker han.
När han fick tänderna i underkäken så märkte jag det knappt, men nu är dom ju dubbelt så många så det är nog det iaf.

Gnugga tandkottet med lite flytande alvedon. Sam blir ocksa helt anti nar han ska ha tander, bara tutte som galler da.

Gav alvedon efter han ätit lunch. Försökte gnugga men det var svårt, han öppnar inte gärna munnen längre. På eftermiddagen var vi hos hans mormor, då var humöret på topp. Kröp jättesnabbt efter katterna:)

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 606
Senast: Zewz
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 317
Senast: Amk
·
Småbarn Hej , har en son på drygt 10 månader som inte lärt sig krypa/gå ännu , men vi kämpar på :) hehe Det jag undrar är hur/ vad ni hittar...
Svar
12
· Visningar
4 223
R
Gravid - 1år Ja, som rubriken lyder. Min 4 månaders bebis vaknar ganska många gånger på nätterna. I natt såg schemat ut såhär: 19.30 amning...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 533
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar