kan denna passa oss?

Seabaz

Trådstartare
En sund ras, korthår, ståndöron, inte för liten, inte för stor.
Ska användas inom detta, ju högre upp på listan, desto mer av det, haja?

Ett trevligt sällskap som ska klara av heldagar ute, allt från stall till svampplock och mountinbike i skogen. Måste även klara av en och annan "soffdag" utan att bli totalt knäckt i huvudet.
Kommer tränas aktivt men inte tävlas i:
Lydnad
Spår

Få följa med på Utställning ett par gånger/år för skojs skull, typ stora och lilla stockholm och rasspecialer.

Det ska vara mer vall än jakt i hunden men gärna lite vakt också?

Hunden kommer få ett aktivt liv men inte "tävlingsaktivt" om ni förstår? Mer hobby-aktivt men seriöst.

Jag har funderat på Australian cattledog? Men är rädd att den ändå vill mer liksom en BC som blir hispig av att inte få valla varje dag?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 944
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 646
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V