Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trissa skrev:Jag tror att just nu får ni som har staffar ta mer "kamphundsskit" än oss med engelsk bullterrier. Många ungar har sett Tudor på barnprogrammen, och de vuxna tittar på Ebba i Äntligen hemma. Åtminstone jag tycker det verkar som om toleransen sakta ökar i takt med att folk inser att våra hundar inte tänker flyga dem i strupen när som helst. Det man inte vet något om är man ju rädd för....
Pitbull skrev:Det är kamphundar.
Trissa skrev:Tekniskt sett så är bull och staffraserna terrier, rätt och slätt. Enligt SKK åtminstone. Utom pitbullen då, som ju inte är godkänd än. Är det på gång, förresten?
prinsessfeminist skrev:Det var det som var själva poängen. :smirk: Varför skaffa sig en hundras där man vet att reaktionen blir som den du beskrev. Hur kul är det?
Jag syftade inte endast på vänner och bekanta utan även på andra människor jag mötte ute med hunden.
Anledningen till att jag själv inte vill ha en Amerikansk eller Engelsk Staffordshire är att jag inte skulle orka med så 'dumma' människor. Det är väldigt ledsamt att människor upplever hunden som otäck bara pga media och rötägg.