Kamphund??

Sv: Kamphund??

Hade kanske dåligt ordval. Men det finns ju kamp och så finns det KAMP ;)

Om jag skriver "sedan finns det givetvis dom som med flit försöker plocka fram aggresiviteten i hundarna= dåliga hundägare" blir du nöjd då?! För jag tror du förstod vad jag menade första gången! ;)

Och ta nu inte upp träning av polishund för det är en helt annan sak än det jag syftar på!!! :D

Zippi skrev:
Hör ofta att jag har en kamphund, el Pitbull.
Tycker det är så tråkigt när folk har såna tråkiga åsikter. Jag har en Staffordshire Bullterrier pojk på snart 2 år.
Han är hur go och vänlig som helst, en riktig fjantis.
Men ändå säger folk att det är en kamphund, "Usch en sån hund"
Vad ska man göra åt detta, det måste ändras, finns så många fina raser som är stämplade till kamphund.

Här kommer en bild på min bebis:
chackeposeiskogen_orig_SE.jpg

Måste erkänna att jag tänkte så, och hade verkligen en extra stor respekt för "hundar av kampras". Men så träffade jag världens snällaste Staff, på alla sätt pålitligare och trevligare än många hundar av "bra" raser som jag har träffat. Så fördommarna flög all världens väg, så nu vill jag bara kidnappa en staff och gosa sönder! :love:

Dogon är ingen utpräglad kampras NEJ, det vore ganska värdelöst med tanke på att dom ska jaga i flock och bör komma överens med andra hundar, däremot härstammar dom från diverse kampraser som bullterrier och den utdöda fighting dog of cordoba, därför att den används även som catchdog och bör ha kamplust och muskler samt storlek.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar